tandenborstel

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

tandenborstel

Berichtdoor Barfplaats

tigger
4-sterren

tandenborstel

Berichtdoor tigger » Di 25 Mei 2004, 08:03

Botten kauwen, werkt toch als een tandenborstel bij honden?
Ik durf het nog niet aan om Beau botten te geven, ook vanwege z'n gevoelige maag, maar ook omdat hij echt slecht kauwt. Verder kauwt hij eigenlijk nooit ergens op; hij heeft een nylabone maar die gebruikt hij nooit. Heb al gezien dat hij behoorlijk wat tandsteen heeft verzameld. Dit zal ik binnenkort bij de DA weglaten halen. Graag wil ik dit in de toekomst te voorkomen.
Wat is nu een goede alternatieve 'tandenborstel'?
Zijn recreatiebotten een optie? [daar kan toch alleen aan geknabbeld worden en wordt toch niet opgegeten?]
Gr,
vivian
Angelique
5-sterren

Re:tandenborstel

Berichtdoor Angelique » Di 25 Mei 2004, 10:34

tigger schreef:Botten kauwen, werkt toch als een tandenborstel bij honden?
Ik durf het nog niet aan om Beau botten te geven, ook vanwege z'n gevoelige maag, maar ook omdat hij echt slecht kauwt. Verder kauwt hij eigenlijk nooit ergens op; hij heeft een nylabone maar die gebruikt hij nooit. Heb al gezien dat hij behoorlijk wat tandsteen heeft verzameld. Dit zal ik binnenkort bij de DA weglaten halen. Graag wil ik dit in de toekomst te voorkomen.
Wat is nu een goede alternatieve 'tandenborstel'?
Zijn recreatiebotten een optie? [daar kan toch alleen aan geknabbeld worden en wordt toch niet opgegeten?]
Gr,
vivian

Daar zijn recreatiebotten bj uitstek geschikt voor. Wacht maar even met die afspraak bij de DA maken voor een reiniging, kijk eerst of zo'n bot al afdoende werkt.
Of het moet natuurlijk zo zijn dat hij niet wil kangen omdat hij zoveel tandsteen heeft dat het zijn tandvlees heeft geïnfecteerd. Dan moet je eerst laten schoonmaken, anders is zo'n botje een marteling.
stefanie
1-ster

Berichtdoor stefanie » Di 25 Mei 2004, 10:37

Een lap pens werkt ook prima als tandenborstel
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”