spiervlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

spiervlees

Berichtdoor Barfplaats

Esther11
4-sterren

spiervlees

Berichtdoor Esther11 » Zo 04 Mei 2008, 12:55

Wat verstaan jullie onder spiervlees en kopvlees. Is pens ook spier of kopvlees of kan je dat als maaltijd op een dag voeren?
Esther11
4-sterren

Re: spiervlees

Berichtdoor Esther11 » Zo 04 Mei 2008, 13:37

Ik weet al wat spiervlees en kopvlees is maar nu dan een andere vraag hierover waar koop je dat vlees gewoon bij de slager erna vragen?
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Zo 04 Mei 2008, 14:46

Hoi,

Pens is orgaanvlees. En als ik het goed begrijp mag pens maximaal de helft van je totale orgaan uitmaken, en doen veel mensen 1 keer per week of twee weken een pensdag (of eigenlijk de honden). Op sommige forums wordt pens als compleet gezien, maar hier lees ik dat het dat niet is, de pens is een maag, dus zo gek eigenlijk niet dat het orgaan is. Wel is de verhouding fosfor/calcium perfect. Mocht ik er naast zitten beste barfers, verbeter mij, ik moet ook nog veel leren.

Ik heb het gewoon besteld via het internet en kon het vakje aankruizen, maar ik neem aan dat een slager weet wat het is, lijkt mij zo, misschien niet het hulpje (mijn ervaring was laatst dat die nog geen kalkoen van biefstuk kon onderscheiden), maar de slager zelf, die heeft het geleerd op de slagersvakopleiding.
De Geijsjes
5-sterren

Berichtdoor De Geijsjes » Zo 04 Mei 2008, 15:19

Je kunt het bij een slager kopen, maar dan wel naar snippers of snijdsels vragen, want anders betaal je er wel veel geld voor ;) Je kunt ook bij een grote leverancier kopen in je regio of samen met anderen bestellen omdat je bij zo'n leverancier vaak moet betalen als je onder een bepaald grensbedrag blijft.

Zie deze link voor adressen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 944.0.html

Succes !!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”