magnesium/calcium/ fosfor verhouding bij kkv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Di 15 Apr 2008, 21:21

Vanmorgen sprak ik hier een eigenaar van een diervoederzaak. Hij vertelde dat alleen versvoer niet goed zou zijn, omdat de verhouding van magnesium en calcium en fosfor geloof ik ook niet goed zou zijn. De botten van de hond zouden op den duur uit elkaar vallen?? Ik adviseer mensen in eerste instantie kkv en probeer ze naar deze site te loodsen. Hij zei ook nog dat er vitaminen en mineralen ontbraken in versvoer, alsof die in geexpandeerde brokken wel zitten dan. Die zijn verhit tot 120 graden, lijkt me weinig over te blijven van voedingsstoffen. Maar goed, we hadden dus duidelijk een meningsverschil. Hoe zit het nu met kkv, dan de komplete versie ervan? Kun je dat gewoon altijd voeren?
me and my boys
5-sterren

Re: magnesium/calcium/ fosfor verhouding bij kkv

Berichtdoor me and my boys » Di 15 Apr 2008, 21:28

de botten die uit elkaar vallen?????????
Vit. en mineralen ontbreken?
Is het iem. die giga wordt gesponseerd door br*kkenfabrikanten?
Die man mag weleens een IQ test ondergaan, wat een onzin.
Waar halen ze het vandaan
Op kvv en barf worden honden zelfs op afgespeend!
En ja, je kan het je hond of kat altijd geven.
Ik ben nog steeds zo ontzettend blij dat ik deze site heb ontdekt en dat ik zeker weet dat ik m'n honden zeker op voedings gebied het allerbeste geef.
Vindt het zelfs heel erg jammer dat ik er 20 jr geleden nog niet van had gehoord, dan had ik m'n eerste hondje een nog beter leven gegeven.
ellen
boskat
5-sterren

Berichtdoor boskat » Di 15 Apr 2008, 21:40

product info Carnibest ,dit zit onder andere in de complete versie  Natuur:
Eiwit  13%  Vocht 61%
Vet 14%  Calcium 0,48%
As 3%  Fosfor 0,43%
Celstof 1% 

en dit staat  onder andere  bij de voedinginfo:

Vitaminen/mineralen

Alle Carnibest voedingen bevatten optimale hoeveelheden vitaminen en mineralen. Dat wil zeggen, de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden.

Het grootste deel van de Carnibest voedingen bestaat uit natuurlijke vitaminen en mineralen, afkomstig uit vers vlees, botten, verse groenten, rijst en plantaardige oliën.

Een zeer klein deel (1%) vitaminen en mineralen voegen wij handmatig toe aan alle voedingen door middel van een premix welke voor het overgrote deel uit natuurlijke vitaminen en mineralen bestaat. Hierdoor zijn alle vitaminen, mineralen en sporenelementen in optimale hoeveelheden aanwezig in de verse maaltijden. 

Voor meer info even de site bezoeken van Carnibest of een andere Kvv
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 15 Apr 2008, 23:46

[quote="vagebond"]
Vanmorgen sprak ik hier een eigenaar van een diervoederzaak. Hij vertelde dat alleen versvoer niet goed zou zijn, omdat de verhouding van magnesium en calcium en fosfor geloof ik ook niet goed zou zijn. De botten van de hond zouden op den duur uit elkaar vallen?? Ik adviseer mensen in eerste instantie kkv en probeer ze naar deze site te loodsen. Hij zei ook nog dat er vitaminen en mineralen ontbraken in versvoer, alsof die in geexpandeerde brokken wel zitten dan. Die zijn verhit tot 120 graden, lijkt me weinig over te blijven van voedingsstoffen. Maar goed, we hadden dus duidelijk een meningsverschil. Hoe zit het nu met kkv, dan de komplete versie ervan? Kun je dat gewoon altijd voeren?
[/quote]

Er is een wet je die zegt dat je pas "kompleet" op je voer mag zetten als er een bepaalde voorgeschreven hoeveelheid vitamine/mineralen in zit. Dat kvv niet kompleet zou zijn in die zin is dan ook grote onzin.  Dat je hond z'n skeletje uit elkaar zou vallen van kvv is echt de grootste onzin. Een kvv waar op de verpakking vermeldt staat dat het om een kompleet/volledig voeder gaat kun je een leven lang voeren zonder dat je bang hoeft te zijn voor tekorten (als voorstander van BARF ben ik het hier niet helemaal mee eens, maar dat is een heel andere discussie). In ieder geval doet een kvv aan kompleetheid niet onder aan een brok.
evenstar
5-sterren

Berichtdoor evenstar » Wo 16 Apr 2008, 10:28

Er is een wet je die zegt dat je pas "kompleet" op je voer mag zetten als er een bepaalde voorgeschreven hoeveelheid vitamine/mineralen in zit. Dat kvv niet kompleet zou zijn in die zin is dan ook grote onzin.  Dat je hond z'n skeletje uit elkaar zou vallen van kvv is echt de grootste onzin. Een kvv waar op de verpakking vermeldt staat dat het om een kompleet/volledig voeder gaat kun je een leven lang voeren zonder dat je bang hoeft te zijn voor tekorten (als voorstander van BARF ben ik het hier niet helemaal mee eens, maar dat is een heel andere discussie). In ieder geval doet een kvv aan kompleetheid niet onder aan een brok.

HELEMAAL MEE EENS Afbeelding
MirandaK
3-sterren

Berichtdoor MirandaK » Wo 16 Apr 2008, 14:25

Die opmerking over 'er zit niet alles in' die heb ik ook al eens te horen gekregen. En terwijl ik inderdaad ook wist dat 'compleet' niet zomaar 'compleet' mag heten, ga je toch twijfelen. Heel erg vervelend.
vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Do 17 Apr 2008, 19:00

ok, da's fijn om te horen. Wat hij ook nog meldde was dat er vroeger zoveel botproblemen, zoals hd e.d. bij grote honden voorkwamen door het ontbreken van vitamines en mineralen. Dankzij de brokken hebben grote honden hier tegenwoordig veel minder last van. Dit zijn dus zijn woorden, ik zet hier wel grote vraagtekens bij. Afijn, als we weer allemaal versvoer gingen voeren dan zouden we  die problemen weer krijgen. Klonk voor mij als grote bullshit. Ik denk zelf dat Royal Canin met de ingebouwde medicatie voor allerlei specifieke rassen hier debet aan is.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Do 17 Apr 2008, 19:01

inderdaad is bullshit!!!!!
ellen
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 17 Apr 2008, 19:12

[quote="vagebond"]
ok, da's fijn om te horen. Wat hij ook nog meldde was dat er vroeger zoveel botproblemen, zoals hd e.d. bij grote honden voorkwamen door het ontbreken van vitamines en mineralen. Dankzij de brokken hebben grote honden hier tegenwoordig veel minder last van. Dit zijn dus zijn woorden, ik zet hier wel grote vraagtekens bij. Afijn, als we weer allemaal versvoer gingen voeren dan zouden we  die problemen weer krijgen. Klonk voor mij als grote bullshit. Ik denk zelf dat Royal Canin met de ingebouwde medicatie voor allerlei specifieke rassen hier debet aan is.
[/quote]

Ik denk als je even om je heen kijkt dat je tegenwoordig veel meer gewrichtsproblemen ziet dan pak 'm beet een 20/30 jaar geleden. Maar goed, er is geen lucratievere business dan zelf problemen veroorzaken en vervolgens grotesk de zogenaamde oplossing aandragen :-X
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”