Carnibest en barfen.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Carnibest en barfen.

Berichtdoor Barfplaats

cathrien
4-sterren

Carnibest en barfen.

Berichtdoor cathrien » Di 15 Apr 2008, 18:51

Even een vraag. Sinds enkele maanden geef ik mijn honden carnibest + Barf Kippenvleugeltjes, kippennekken, kippenkarkassen, pens, sardientjes rauwe eieren, eendennekken, runderstrot enz.

'Morgens krijgen ze alleen carnibest - 's avonds carnibest +barf.  Voer per dag 3/4 carnibest en 1/4 barf.

Nu de vraag per 14 dagen barfen 7 dagen vleesbot maaltijden, 3 dagen orgaanmaaltijden, 4 spiervleesmaaltijden.
Ik ben nl. wat onzeker van krijgen mijn honden hier wel de goede verhoudingen of trek ik het hierdoor helemaal scheef.
Als ik zie hoe ze genieten van de runderstrot denk ik zal ik ook verder gaan barfen als ik vrij ben?

Vraag voor barfliefhebbers in de omgeving van Roosendaal West - Brabant waar bestellen jullie bijv. wild, konijn, rund, schapen spiervlees.
Lizzy
Moderator

Re: Carnibest en barfen.

Berichtdoor Lizzy » Di 15 Apr 2008, 19:42

Als je voor 1/4 BARF geeft en de rest kvv, dan hoef je je over de verhoudingen niet druk te maken. Dat wordt pas spannend als je richting de helft BARF gaat. Aangezien kvv natuurlijk toch gemalen is, zou ik (qua tandjes) je aanraden zoveel mogelijk dingen als vleesbot en grotere stukken spiervlees te geven. Zoals je nu gaat doen, zeg maar, met die 7 dagen vleesbot, 3 dagen orgaan en 4 dagen spiervlees. Er mag ook nog wel een restje groente doorheen, door de orgaan/spiervleesmaaltijden. En ik zou zeggen: geef ook zoveel mogelijk dingen die niet in de kvv zitten. In Carnibest zit vooral kippenbot en orgaanvlees. Dus ik zou zeggen: probeer vooral andere vleesbotten te vinden zoals eend, konijn, parelhoen, etc. En 1 keer in de week vette vis (sardien, makreel, zalm) is ook erg gezond.

Voor adresjes kun je ook eens in Vraag & Aanbod kijken en dan vooral in de a La Carte.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Wo 16 Apr 2008, 08:30

Ik woon in Dinteloord, dus niet zo ver bij jou vandaan. Ik haal mijn vlees (nou ja, het vlees voor de honden natuurlijk  ;)) voornamelijk bij het IC in Rotterdam (geiteribben, geitesnippers, orgaanvlees, drumsticks), via Shaweca (www.shaweca.nl - kopvlees, paardenvlees, kipkarkassen (laatste 2 als ik ze elders op dat moment niet kan krijgen)). Verder heb ik nu 2 keer met mede-BARFers meebesteld bij Herby, bij wie je eigenlijk alles kunt bestellen. Even in de gaten houden wanneer er iemand in de buurt weer gaat bestellen. Je kunt natuurlijk ook zelf een topic openen in de rubriek Verzamelplaats, en kijken of er mensen met je mee willen bestellen, zodat je aan het minimale orderbedrag komt. Ik heb ook 1 keer meebesteld met iemand van BP die vlees ging halen in Mill (hert, haas, fazant e.d.), maar daar is op het moment de voorraad op, pas in september (geloof ik) heeft hij weer vlees.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”