Een vraagje over vleesbod van ribben.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

ilovegoldenretrievers
3-sterren

Berichtdoor ilovegoldenretrievers » Vr 11 Apr 2008, 13:07

Ik kwam deze tekst tegen op deze site en daar heb ik een vraagje over:g
Geef nooit 1 enkele rib! Honden kunnen deze in 1 keer inslikken. Honden kunnen daar in stikken of het bot kan een obstructie veroorzaken. Kijk om dezelfde reden uit met kalkoennek en ossen of kalfsstaart.

Nu zat ik te denken, als mijn woeff straks lamsribbetjes kan eten, en ze houdt er op het eind een over, dan kan ze deze toch ook in 1 keer inslikken of eten ze dat meestal anders op. Hoe zit dat met kalfsstaart, dat bestaat volgens mij uit een stuk.
Lizzy
Moderator

Re: Een vraagje over vleesbod van ribben.

Berichtdoor Lizzy » Vr 11 Apr 2008, 13:12

In de meeste gevallen blijft er niet 1 rib over. Ze eten eigenlijk altijd eerste de lengte van de rib op en dan het deel waarmee de ribben aan elkaar verbonden zijn. Tenminste, dat is wat de meeste bij ons zien als onze honden ribben eten.

Een kalfsstaart ziet er zo uit:

Afbeelding

En sommige honden zijn zo maf, die proberen die dingen in 1 keer, als een soort degenslikker, in te slikken. En als je hond dit doet: ben je niet blij. Er zijn altijd honden die ook dit soort botten (ook enkele ribben) jaar in jaar uit netjes oppeuzelen. Niks aan de hand. Maar ik heb de plicht (als forum eigenaar) om mensen in te lichten over wat zou kUnnen gebeuren. En dit kAn dus zeker gebeuren, ergo, ik heb het zelf meegemaakt dat mijn 14 weken oude pup 1 rib in 1 keer inslikte. Ik zal de foto er ff bij zoeken.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 11 Apr 2008, 13:15

OK, foto van het bot dat Linga in 1 keer door had geslikt staat even niet meer op BarfClub...
ilovegoldenretrievers
3-sterren

Berichtdoor ilovegoldenretrievers » Vr 11 Apr 2008, 13:48

Dat is niet fijn. Bentie de botten die ze heeft opgegeten, die heeft ze altijd netjes gekauwd, maar ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Of ze hebberig of het nog net zo rustig doet. Met carnibest is het gewoon, happen en even heerlijk smullen.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 11 Apr 2008, 15:28

Julia2005 schreef:Ik kwam deze tekst tegen op deze site en daar heb ik een vraagje over:g
Geef nooit 1 enkele rib! Honden kunnen deze in 1 keer inslikken. Honden kunnen daar in stikken of het bot kan een obstructie veroorzaken. Kijk om dezelfde reden uit met kalkoennek en ossen of kalfsstaart.

Nu zat ik te denken, als mijn woeff straks lamsribbetjes kan eten, en ze houdt er op het eind een over, dan kan ze deze toch ook in 1 keer inslikken of eten ze dat meestal anders op. Hoe zit dat met kalfsstaart, dat bestaat volgens mij uit een stuk.

Meestal als ze tegen het eind aankomen en er nog 1 rib over is dan is de gulzigheid wel over en wordt dat laatste stuk ook nog wel gewoon gekraakt.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Vr 11 Apr 2008, 15:37

Het is een kwestie van goed opletten en voor de zekerheid kun je het ook vasthouden. Dat doe ik met bijvoorbeeld kalkoennek altijd. Die zijn voor mijn honden net klein genoeg dat ze hem in 1x zouden willen inslikken, dus die eten ze uit de hand....
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”