Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lucienne
#949029
Hoe doen jullie dat. Ik ga begin mei een weekje naar België, ik kan wel wat meenemen waar betwijfel of er een vriesvak is dat groot genoeg is voor een hele week.
Door ellyenrob
#949052
Een keer een runder lap een keer een kippetje.
Rodi, smuldier zijn toch wel dingen die in de supermarkt zijn te krijgen, zo voor tussendoor prima toch.
Kijk eens bij de adresjes van barfleveranciers, misschien zit er iets in de buurt waar je zit.

Maar wij rommelen wat met Rodi en smuldier af en toe een kippie of lap rundervlees of kipfilee en af en toe runderhart of lamshart of kippenorgaan, of een visje van een markt,het is best goed te doen hoor!!
Door Lizzy
#949081
Voor een weekje hoef je niet zo moeilijk te doen (en 2 of 3 ook niet). Als basis voer ik kip. Hele kippen, kippenvleugels, kippenpoten. Daar is altijd makkelijk aan te komen en redelijk betaalbaar. En als ik wat goedkoop rundersoepvlees of runderhart tegen kom: koop ik dat ook. En dan af en toe een eitje, rauw vissie, restjes van onze maaltijd, etc. En als ik dan thuis kom na zo'n paar dagen, voer ik even een weekje geen of weinig kip.
Door dorinekok
#949083
ik zou zeggen: de winkels liggen vol zg barfspullen. Het is niet meer of minder dan vleesproducten. Dat kan je bij elke slager kopen. En in België kan je nog meer kopen dan in Nederland omdat Belgen anders eten.
In Nederland zou je dat ook kunnen doen maar doe je het niet omdat het te duur wordt. Een beetje sparen dus voor je hondenvakantie. En je kunt ook in België gewoon vragen om afval voor de hond. Dan wel even checken of je geen varkensvlees erbij krijgt.
Door spickenstef
#949468
Lucienne schreef: Hoe doen jullie dat. Ik ga begin mei een weekje naar België, ik kan wel wat meenemen waar betwijfel of er een vriesvak is dat groot genoeg is voor een hele week.
waar in belgië ga je naartoe?
Door sam123
#949618
hoi allemaal,
ik geef ziggy carnibest.
als ik op vakantie ga wil ik gewoon makkelijk doen.
dus de supermarkt in heb even hier in het forum gekeken.
ik heb nog een vraagje hoe zit het met de verhouding van koolhydraten(rijst.
ziggy krijgt per dag 2 ons carnibest.
of hoef ik in de vakantie geen rijst toe tevoegen aan het vlees?
alleen groenten enz.
groetjes sylvia
Door Lizzy
#949620
sam123 schreef: hoi allemaal,
ik geef ziggy carnibest.
als ik op vakantie ga wil ik gewoon makkelijk doen.
dus de supermarkt in heb even hier in het forum gekeken.
ik heb nog een vraagje hoe zit het met de verhouding van koolhydraten(rijst.
ziggy krijgt per dag 2 ons carnibest.
of hoef ik in de vakantie geen rijst toe tevoegen aan het vlees?
alleen groenten enz.
groetjes sylvia
Een hond heeft beslist geen rijst of andere koolhydraten uit granen nodig. Dus je kunt alleen vleesbot en vlees voeren (ik raad je aan beginnersbotjes te geven en thuis al te beginnen met oefenen) en als je wat orgaanvlees kunt scoren: geef je dat ook. Maar geen rijst. In versvlees stoppen ze het erin omdat het voer voor alle hondjes geschikt moet zijn. Dus ook voor bijv. zwangere honden. En zwangere honden hebben behoefte aan een beetje koolhydraat uit graan. En honden met leverproblemen ook. Maar normale gezonde honden: die voer je zelfs beter helemaal geen graan (en dus ook geen rijst).
Door Femke
#949621
sam123 schreef: hoi allemaal,
ik geef ziggy carnibest.
als ik op vakantie ga wil ik gewoon makkelijk doen.
dus de supermarkt in heb even hier in het forum gekeken.
ik heb nog een vraagje hoe zit het met de verhouding van koolhydraten(rijst.
ziggy krijgt per dag 2 ons carnibest.
of hoef ik in de vakantie geen rijst toe tevoegen aan het vlees?
alleen groenten enz.
groetjes sylvia
je hond heeft helemaal geen rijst nodig. En als je groenten wil voeren zou ik gewoon een restje van je eigen gekookte groentes geven. Ik doe in de vakantie makkelijk, koop de ene dag een kilo rundvlees, de andere dag een kilo kipkluifjes, dan weer eens een dagje KVV wat je bij de supermarkt kan krijgen (Rodi ofzo), dan weet wat drumsticks of een hele kip.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door