zalmbotmix Herby

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

zalmbotmix Herby

Berichtdoor Barfplaats

ilovegoldenretrievers
3-sterren

zalmbotmix Herby

Berichtdoor ilovegoldenretrievers » Do 10 Apr 2008, 20:43

Ik wil Bentie ook de zamlbotmix van Herby geven, een keer in de week of twee weken, op die dag twee keer de zalmbotmix met eventueel wat toevoegingen. Kan je de botmix ook goed ontdooien of afbreken, want deze gaat per kilo.

Hoe moet ik deze zien, wat moet ik toe voegen om de maaltijd compleet te krijgen. Mijn menu ziet er als volgt uit: De lamsribben, krijgt Bentie in het begin nog niet, ze moet eerst aan de zachte botten wennen. In het begin krijgt ze kippenkarkas of Eendenruggen of Parelhoen en een kwartel of misschien wel de botmix zalm van herby in plaats van de lamsribben.

Week 1:

In de avond werkgroep, dus eerst wat runderpens voor we vertrekken, zodat ze een lekker gevuld maagje heeft.
Maandag maaltijd 1: 300 gram Eendenruggen
Maandag maaltijd 2: 210 gram runderpens

Dinsdag maaltijd 1: 300 gram parelhoenkarkas
Dinsdag maaltijd 2: 210 gram runderkopvlees met 160 gram groente

Woensdag maaltijd 1: 300 gram Kippennek
Woensdag maaltijd 2: 150 gram kippenhart en 150 gram kippenlever en een kopje yogurt

Donderdag maaltijd 1: 300 gram Eendenruggen
Donderdag maaltijd 2: 210 gram struisvogelvlees met 160 gram groente en een rauw eitje

Vrijdag maaltijd 1: 300 gram parelhoenkarkas
Vrijdag maaltijd 2: 150 gram runderharthart en 150 gram rundernier

In de ochtend jachttraining,vandaar eerst paardenvlees met wat groente.
Zaterdag maaltijd 1: 210 gram paardenvlees met 160 gram groente
Zaterdag maaltijd 2: 300 gram Kippenkarkas

Zondag maaltijd 1: 300 gram Lamsribben
Zondag maaltijd 2: 210 gram rundvlees met 160 gram groente en een rauw ei
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op Do 10 Apr 2008, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Deesje
5-sterren

Re: zalmbotmix Herby

Berichtdoor Deesje » Do 10 Apr 2008, 22:45

ik laat de zalmmix als ik hem krijg altijd direct zover ontdooien dat ik 3 porties kan maken en dan vries ik die los opnieuw in..
ilovegoldenretrievers
3-sterren

Berichtdoor ilovegoldenretrievers » Vr 11 Apr 2008, 01:30

Maar wat kan ik mijn menu vervangen voor de zalmmix. Daar ben ik benieuwd naar. Als ik het gedeeltelijk laat ontdooien, de zalmmix, dan opnieuw invries, kan ik hem dan bijv. 2 dagen uit de vriezer halen en dan aan Bentie geven of moet ik dan wat langer wachten, met invriezen, wat is dan ongeveer de termijn. En geven jullie de zalmmix elke week of om de week of 1 keer in de maand.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op Vr 11 Apr 2008, 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Vr 11 Apr 2008, 10:56

je kan de mix toch gewoon 1x per week geven, gewoon als maaltijd, dan hoef je voor de rest niets te vervangen, laat gewoon 1 maaltijd vervallen voor de zalm.
Het invriezen maakt toch niet zoveel uit, het is al langere tijd ingevroren geweest.
ellen
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”