Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#947611
Onze x-hollander, Tess, vertikt het dus gewoon om dit eten. De drap staat ze er tussen uit te likken, maar denk nou niet dat ze maar één hap van de vis neem.
Sinds ruim 3 weken zitten ze hier op de kvv met nrv. De eerste vis die zij kreeg was een kabeljauwkop. Tja....dat was nieuw, dat wilde ze wel een een beetje proberen, maar daarna is ze dus gewoon gestopt met vis. :-[

Nu hadden ze gisteren sardellen, mevrouw at het dus niet! :-\ Nou dan geen eten >:( Alleen heeft dat weer een nadeel, ze gaat spugen (gal).
Nu heb ik haar portie tot prut gemalen en wil dit eigenlijk morgenochtend gewoon door de kivo heen malen.
Dat kan toch zeker wel, ze krijg dan nl. wel de vis binnen?
#947613
Ik doe al máánden niks anders  ;)
Behalve blikvis of gestoomde makreel  ::) kreeg ik er niks in.
Dus heb ik eerst gedacht...ik stop gewoon met die onzin, ik geef wel viscapsules.
Maar érgens irriteerde me dat... :D

Dus toen kocht ik panharing, sardien, moten zalm (koppen durf ik geeneens aan te beginnen).
Nou, dan maal ik wat groente, in stukken gesneden vis erin, de staafmixer erop.
En deze brei gaat dan door het vlees, en dat werkt inmiddels goed.
Sinds 'n paar weken kan ik ook kleine stukjes door vlees doen  ::) ::) ::)
Maar...dan moet ik de vis wel eerst fileren...dus het binnenste eruit en dan kleine stukjes.  :P
Dat doe ik nu half-half...dus half gemalen, half in kleine stukjes.

Tja, ze krijgen het dan wél binnen.
Ideaal is anders, maar 'n keuze.
Ik heb de moed al opgegeven dat ik ooit aan zalmkoppen kan beginnen.  :)
#947619
Ja, vis heeft natuurlijk een verschrikkelijk penetrante geur. Hier heb ik ze van jongs af aan al eens een harinkje gegeven. Misschien dat ze daarom wat makkelijker vis eten. Panharing vinden ze lekker. Zalmkoppen-ruggen geen probleem. Alleen makreel hoeven ze niet meer. Tessa gaat er van spugen, het is dan ook erg vet. Sardienen zijn ook favoriet. Ik zou het heel rustig opvoeren. Pureren,kleine stukjes, heel rustig laten wennen. Misschien ook eens een schoongemaakte haring proberen bij de viskraam? ;D Als ik ze hier thuis vertel dat ik mijn honden wel eens een haring voer, krijg ik man-/dochterlief over me heen. ;)
#947707
Heb vanochtend een halve vis maaltijd, gepureerd, door de kivo heen gedaan. Als ze het had kunnen splitsen, had ze dit zeker gedaan. :(
Maar... het was denk ik iets te veel van het goeie (te vet), waardoor ze haar complete maaltijd zo'n 15 minuten later en weer uit gooide. :-\ Dan maar in nog kleinere beetjes gaan geven.
#948096
Eertje schreef: Heb vanochtend een halve vis maaltijd, gepureerd, door de kivo heen gedaan. Als ze het had kunnen splitsen, had ze dit zeker gedaan. :(
Maar... het was denk ik iets te veel van het goeie (te vet), waardoor ze haar complete maaltijd zo'n 15 minuten later en weer uit gooide. :-\ Dan maar in nog kleinere beetjes gaan geven.
Mijn ervaring is, dat als het moeilijke viseters zijn, dat je dan inderdaad niet teveel ineens moet geven.
Krijgen ze alleen nog maar meer tegenzin.
#948101
roefus schreef: Mijn ervaring is, dat als het moeilijke viseters zijn, dat je dan inderdaad niet teveel ineens moet geven.
Krijgen ze alleen nog maar meer tegenzin.
Tja.. ben mss ook wel een beetje té enthousiast geweest!  :g: Had er beter een beetje minder vis bij moeten doen. Maar.. na het er uit gooien heeft ze vlak hierna ook weer alles opgegeten. Ach weer een leer voor de volgende keer! ;)
Laatst gewijzigd door Eertje op wo 09 apr 2008, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door