beginners vraag

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

beginners vraag

Berichtdoor Barfplaats

aiko 18
1-ster

beginners vraag

Berichtdoor aiko 18 » Ma 07 Apr 2008, 11:23

Ik zal mij eerst even voorstellen mijn naam is wilma en kom uit het zuiden des lands.ik ben van afgelopen vrijdag op dit forum.ik ben nog niet zo ervaren met vers voeding maar ben afgelopen vrijdag bij mijn teef begonnen met vers vlees.Nu is mijn vraag mijn teefje plast sindsdien meer als normaal.Ik ben vanmorgen de urine laten gaan nakijken op een blaasontsteking maar deze was schoon en de ph-waarde was 7. Nu is mijn vraag kan dit een reactie zijn op het geven van vers vlees of toch iets anders

alvast bedankt wilma.
me and my boys
5-sterren

Re: beginners vraag

Berichtdoor me and my boys » Ma 07 Apr 2008, 12:01

in vers vlees zit natuurlijk meer vocht dan in de droge br*kken.
kan daar van zijn, dat ze er even aan wennen moet.
Of drink ze daarnaast ook nog veel?
ellen
aiko 18
1-ster

Berichtdoor aiko 18 » Ma 07 Apr 2008, 12:02

Nee ze drinkt niet meer als normaal.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 07 Apr 2008, 12:08

[quote="aiko 18"]
Ik zal mij eerst even voorstellen mijn naam is wilma en kom uit het zuiden des lands.ik ben van afgelopen vrijdag op dit forum.ik ben nog niet zo ervaren met vers voeding maar ben afgelopen vrijdag bij mijn teef begonnen met vers vlees.Nu is mijn vraag mijn teefje plast sindsdien meer als normaal.Ik ben vanmorgen de urine laten gaan nakijken op een blaasontsteking maar deze was schoon en de ph-waarde was 7. Nu is mijn vraag kan dit een reactie zijn op het geven van vers vlees of toch iets anders

alvast bedankt wilma.
[/quote]

Hoi Wilma, welkom op Barfplaats! Ik heb een paar vragen voor je:

Wat voor hond heb je?
Is het sinds de verandering van voeding, dat ze meer plast?
Is zij gecastreerd?
Drinkt ze net zoveel als voorheen?
Hoe vaak plast ze?
Plast ze een paar druppels of gewone plasjes?

Mijn beide teefjes (1 gecastreerd en 1 ongecastreerd) plassen op dit moment veel vaker dan normaal omdat ze beide gewoon aan het vlaggen zijn. Ze zijn hier net mee begonnen en ze doen dit ieder voorjaar.

Het kan best zijn dat het zo is dat ze nog net zoveel drinkt als toen ze nog brokken kreeg. Die hoeveelheid water + verse voeding geeft meer urine. Haar lichaam moet nog erg wennen aan de omschakeling. Dikke kans dat ze vanzelf minder gaat drinken (als toen ze nog brokken kreeg) en ze dan ook weer minder gaat plassen. Als ze lichamelijk in orde is (eventueel even bloed laten nakijken op nierproblemen en suikerziekte - nu nog niet, maar als het niet over een weekje of wat over is): kun je het nog wel even aankijken.
aiko 18
1-ster

Berichtdoor aiko 18 » Ma 07 Apr 2008, 12:23

hoi lizzy

ik heb een am.staff
plast meer sinds verandering van voeding
ze is van jan.gecastreerd
6a7 keer per dag
ze plast gewone plasjes
verder eet ze erg goed en speelt veel .

wilma
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Ma 07 Apr 2008, 16:57

[quote="aiko 18"]
[/quote]

Ze drinkt nu dus net zoveel als toen ze brokken at? Zoja, dan is het wel logisch dat ze meer is gaan plassen. In verse voeding zit nu eenmaal veel meer vocht als in brokken. Ze krijgt nu dus meer vocht binnen.
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Ma 07 Apr 2008, 22:09

[quote="aiko 18"]
[/quote]
zeker weten???
heb je het afgemeten, want wellicht dat ze buiten tijdens een wandeling ook meer drinkt zonder dat je dat erbij telt.
en het kan zijn dat ze nu aan het territorium afbakenen gaat. dan is het meerdere plasjes, maar soms ook alleen maar druppeltjes. soms zie je er ook wel bij dat ze dan gaan ploegen erbij: dat ze dus hun geur meer verspreiden met hun achterpoten.
MoniqueAppels
5-sterren

Berichtdoor MoniqueAppels » Di 08 Apr 2008, 09:34

Ik zou het even een tijdje aankijken en niet direct conclusies trekken. Als jouw hond net zoveel drinkt als voorheen op brokken dan is het logisch dat ze meer plast omdat er meer vocht in versvlees zit. Drinken is ook een gewoonte die soms heel hardnekkig kan zijn. Veel honden drinken op hetzelfde moment, dezelfde hoeveelheid. Deze gewoonte zal veranderen als ze meer vocht binnenkrijgt door het vlees.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”