hoeveel kip voeren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hoeveel kip voeren?

Berichtdoor Barfplaats

audier

hoeveel kip voeren?

Berichtdoor audier » Vr 04 Apr 2008, 16:11

Ik meen dat ik ergens op barfplaats heb gelezen dat zoveel procent van de voeding mag bestaan uit kip....nou weet ik niet meer hoeveel dat was en ik kan het topic ook nergens vinden...weet iemand misschien welk topic ik bedoel of weet iemand hoeveel kip je van de totale voeding mag geven.....
me and my boys
5-sterren

Re: hoeveel kip voeren?

Berichtdoor me and my boys » Vr 04 Apr 2008, 16:17

nou daar ben ik dan ook wel nieuwsgierig naar, want ik moet bekennen dat ik ze toch zeker 1 maar soms ook weleens 2 maaltijden per week geef die alleen uit kip bestaat :-\
kipkarkassen, hele kip
ellen
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 04 Apr 2008, 16:21

Ja, volgens mij is dat van oorsprong een advies van Eliasen. Het luidt :

"Geen enkele grondstof mag meer dan 50% van het totaal van de groep zijn. En niets mag langer dan drie keer achter elkaar gevoerd worden".

Dus zeg, je geeft 40% vleesbot, dan mag niet meer dan de helft daarvan uit kippenbot bestaan. Nou vind ik eerlijk gezegd ook wel weer dat daar een 'maar' aan hangt. In mijn ogen kun je zelfs (niet aan te bevelen en zeker niet ideaal maar het kan wel) qua vleesbot alleen kippenbot geven. Tenslotte doen ze dat met kvv ook. Je zou dan qua vlees, orgaanvlees en groentes lekker veel af kunnen wisselen. Dan gaat je hond echt niet dood. Ik zou zelf wel de vleesbotten binnen de kip weer afwisselen. Dus niet alleen kippennekken of alleen kippenvleugels, maar alle botten.
audier

Berichtdoor audier » Vr 04 Apr 2008, 16:27

Ik was niet van plan ze alle maaltijden kippenbot te geven....dat is voor mijn gevoel ook niks. Maar ik kan heel erg makkelijk en voordelig aan kipkarkassen komen en toen vroeg iemand mij waarom ik ze niet vaker kip geef....dus vandaar mijn vraag. Maar als ik ze dus zeg maar om de dag kip zou geven is er niks aan de hand....en van elke dag kip zullen ze inderdaad niet dood gaan maar goed, dat vind ik niks....
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”