kippennekken/brokken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kippennekken/brokken

Berichtdoor Barfplaats

Semmie
1-ster

kippennekken/brokken

Berichtdoor Semmie » Wo 02 Apr 2008, 18:17

Ik heb me net netjes voorgesteld, en kom gelijk maar met mijn vraag. Van de 6 katten is er een die alleen maar vers eet. Sem 7 mnd, hij kreeg al vers in de Cattery.
Bibi, cb, kip, lamshart, rundvlees noem maar op, hij eet alles. 3 van mijn andere katten eten aardig mee, maar niet volledig. De laaste 2 vertikken het echt om te eten. Alles al geprobeerd, ik lees hier al lang mee, dus alle trucjes wel geprobeerd.
Nu vind ik dat niet zo'n probleem, maar nu komt mijn probleem.
Sem die dus alleen maar vers eet, krijgt sinds kort ook kippennekken, en hij is er gek op. Nu dacht ik dat Sem nooit brokjes at, want die kan ik echt niet weghalen.
Maar ik las hier dat er 8 uur tussen brokjes en bot moest zitten. Ik maak me dus echt zorgen, en durf geen kippennek meer te geven :'(. Wat kan ik nu het beste doen. Hij eet niet veel brokjes, en als ik het zie haal ik hem daar weg, maar kan er geen 8 uur bij gaan zitten!!

Alvast bedankt.
Groetjes,
sylvia
Femke
5-sterren

Re: kippennekken/brokken

Berichtdoor Femke » Do 03 Apr 2008, 00:47

Hoi Sylvia,

Als jouw kat de kippennekjes goed verteert dan hoef je je echt geen zorgen te maken om een paar brokjes hoor  ;)
En aangezien je kat opgegroeid is op vers zal hij een ijzersterk verteringsstelsel hebben....

Zo lang het geen problemen geeft zou ik het lekker zo laten.
Semmie
1-ster

Berichtdoor Semmie » Do 03 Apr 2008, 08:24

Hoi femke,

Bedankt voor je antwoord, ik vond het ook zo jammer om er mee te stoppen. Want als je hem op dat ding ziet kauwen, is dat plezier voor 2.
YaYa
5-sterren

Berichtdoor YaYa » Do 03 Apr 2008, 08:40

Waarom pak je het niet op een andere manier aan? En haal je de brokjes weg en geef je degenen die echt perse brokjes willen een paar maal per dag apart eten (dus hun brokjes). Ik voer zelf cb met daarnaast nog wat losse barfdingetjes en had er 2 die dat echt allemaal niet wilden. Zij kregen 3x per dag op de gang hun brokjes en na 8 maanden hebben ze voorzichtig hun eerste hapjes cb geproefd en nu eten ook zij volledig cb. De brokken zijn het huis uit.
Mocht je dit niet willen dan denk ik niet dat het een probleem is om brok en kippennek te geven. Hij is het gewend en zal het waarschijnlijk prima kunnen verteren.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”