Zijn dit de bekende verschijnselen?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Wo 02 Apr 2008, 17:02

Bindi, een van mn honden, heeft jeukklachten, met name tussen de voetkussens en rond dr poepertje. Deze plekken zijn dan ook kaal  of/en erg geirriteerd.
Ook over de rest van haar lijf krabt ze zich, maar daar is ze (nog) niet wond, kaal of open.
Volgens bloedonderzoek is ze allergisch voor mijten, schimmels, vlooienspeeksel en gisten. :-[ :-[ :cry2:
Op aanraden van de DSZ ben ik carnibest, lam rijst gaan voeren. Hun ervaring met klanten was dat vrijwel alle honden met deze klachten hier goed op reageren. Het proberen lijkt het me waard, en sinds dit weekend krijgt Bindi hier carnibest.
In 3 dagen helemaal over op CB, zonder diarree of zo. :D
Maarrrrrrrrrr........ de jeukklachten :'( :'( :'(  Zijn duidelijk erger.
De hoeveelheid ontlasting is heel sterk gereduceert, ik schat tot 25 %. Mn hond maakte eerst zulke grote hopen dat ik wel 2-3 zakjes moet gebruiken om een hoop te kunnen opruimen. en dat ook nog wel meerdere keren per dag.
Nu heeft ze vandaag een drol gemaakt, vast, maar valt op de grond wat uit elkaar .
Verder zit er een wat wit-grijze laag overheen , maar das duidelijk alleen aan de buitenkant.
Er komt appelmoes ,  :o :o uit haar ogen , althans zo lijkt het.
Zijn dat nu de bekende verschijnselen?

En dan nog een vraag, ik zou haar wat willen geven, op homeopatische basis, om de jeukklachten wat te onderdrukken. Wat is hier het meest geschikt voor, en waar kan ik dat krijgen?
Ik wil mn hond zo graag helpen,
Dian
5-sterren

Re: Zijn dit de bekende verschijnselen?

Berichtdoor Dian » Wo 02 Apr 2008, 17:24

er zou zeker sprake kunnen zijn van ontgiften. Dit kan best even duren. Sommige honden hebben nergens last van, anderen misschien een week, weer anderen een paar maand.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Wo 02 Apr 2008, 17:36

hoelang geef je nu kvv?
Is wel een teken van ontgiften en dat kan net zoals Dian al zegt even duren, maar gewoon volhouden hoor.
Je kan even op de site van edera kijken voor prodier jeuk.
Ter ondersteuning lijkt me dat geen kwaad kunnen.
ellen
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Wo 02 Apr 2008, 18:31

vanaalst schreef:hoelang geef je nu kvv?

ellen

Ben het afgelopen weekend ermee begonnen, dus mag nog niet veel verwachten qua resultaten
Dian
5-sterren

Berichtdoor Dian » Wo 02 Apr 2008, 18:38

nova schreef:Ben het afgelopen weekend ermee begonnen, dus mag nog niet veel verwachten qua resultaten

ik zou gewoon doorzetten. Bij mijn hond werden de klachten ook veel erger en pas na 4 maanden was het over. Ik heb ook echt gewanhoopt de korsten die eerst alleen op z'n buik zaten kwamen over heel zijn lijf naar buiten, maar door Barfplaats ben ik doorgegaan en ben daar zo ontzettend blij om nu.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Wo 02 Apr 2008, 18:46

joh, gewoon doorgaan met de carnibest, je bent net bezig.
ellen
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Wo 02 Apr 2008, 21:10

wat je zag bij die drol is waarschijnlijk een slijmlaag geweest. Dat betekent dat de darmen ook 'grote opruiming' aan het houden zijn.
Je zou de ontgiftingsfase kunnen ondersteunen met Chlorella tabletjes. Zijn bij de meeste drogisten wel te bestellen denk ik, ze zijn van het merk Bloem (Vital Green Chlorella).
Dat is een kuurtje wat je langzaam moet opbouwen. Chlorella is overigens ook waanzinnig goed voor de huid.

Er zijn ook verschillende homeopatische middelen tegen jeuk. Bijvoorbeeld Prodier Huidjeuk. Ook zou je visoliecapsules kunnen nemen. Liefst met borage-olie erbij.

Hou er rekening mee dat de klachten nog wel fors kunnen verergeren voordat ze beter worden. Je moet echt door de zure appel heen.

Beterschap met Bindi  :-* :-* :-*
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”