hoeveel eten pups ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hoeveel eten pups ?

Berichtdoor Barfplaats

marsieyenna
4-sterren

hoeveel eten pups ?

Berichtdoor marsieyenna » Za 29 Mar 2008, 16:18

Ik wil mijn pups straks barf gaan geven evt. in combinatie met compleet vers.
Voor ik mijn bestelling bij Herby doe,moet ik een beetje inschatten wat ze per week eten.
De pups gaan vanaf 4 weken vlees eten.
Eten ze dan een bepaald procent van hun lichaamsgewicht of zoveel ze willen ?
Ook las ik dat sommige fokkers hun pups ook pap geven ?
Ik had gedacht dat ze alleen gemalen kipkarkas en spiervlees van diverse soorten dieren mogen, En ook orgaan van verschillende dieren.
Zijn de verhoudingen dan hetzelfde als bij de volwassen hond.

groetjes, Marijke
Eef+doggies
5-sterren

Re: hoeveel eten pups ?

Berichtdoor Eef+doggies » Zo 30 Mar 2008, 10:50

Ik heb geen ervaring met het afspenen van pups op vers.
Ik zou geen pap geven, sommige fokkers doen dat wel, maar dit sluit niet aan bij ons vers/barf principe en je kunt je afvragen of pap goede voeding voor pups is.

Er komen vast nog wel reacties van ervaringsdeskundigen over de verhoudingen etc.  ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 30 Mar 2008, 11:15

Ik denk eigenlijk dat dit topic alle antwoorden geeft die je zoekt: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 183.0.html (antwoord van Angelique).
evenstar
5-sterren

Berichtdoor evenstar » Zo 30 Mar 2008, 11:20

Ik begin met 3 weken tartaar kip of rund tevoeren zo uit de hand hier hebben de pups het gelijk door en smullen heerlijk.
met 4 weken gaan ze over op de CB puppy en met 6 weken eten ze gewone CB.
Ik voerde in mijn br** tijdperk de pups puppypap maar wat een stress is dat en een geknoei  :( :(
kip of rundtartaar smikkelen ze heerlijk naar binnen  :) het is gewoon een feestje omdat tevoeren
Huskymeisje
5-sterren