gevoelig voor lever....

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

gevoelig voor lever....

Berichtdoor Barfplaats

Edelgrijsje
4-sterren

gevoelig voor lever....

Berichtdoor Edelgrijsje » Za 29 Mar 2008, 14:04

Ik heb het idee dat mijn pup wat gevoelig is voor lever. Iedere keer als hij dat eet heeft ie daarna een beetje de dunne. Kan dat?  Kan ik hem dan beter een ander soort orgaanvlees geven?

groeten Aliëtte
*Lia*
5-sterren

Re: gevoelig voor lever....

Berichtdoor *Lia* » Za 29 Mar 2008, 14:12

Ja dat kan heel goed. Ik geef het dus niet. Ik heb geen zin om elke keer de broeken van de honden uit te spoelen
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Za 29 Mar 2008, 15:47

Edelgrijsje schreef:Ik heb het idee dat mijn pup wat gevoelig is voor lever. Iedere keer als hij dat eet heeft ie daarna een beetje de dunne. Kan dat?  Kan ik hem dan beter een ander soort orgaanvlees geven?

Ja de rauwe lever werkt laxerend.
Geef je misschien TEveel tegelijk?
Dan gewoon de helft of nog minder geven en kijk of 't dan beter gaat.
Sommige honden verdragen de lever makkelijker wanneer het heel even gekookt of gebakken is.
Zou wel jammer zijn om 't helemaal uit 't menu te laten.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Za 29 Mar 2008, 15:50

Unique schreef:Ja dat kan heel goed. Ik geef het dus niet. Ik heb geen zin om elke keer de broeken van de honden uit te spoelen

Maar jij geeft grotendeels kvv toch?  Normaal gesproken kun je lever niet zomaar geheel uit je menu schrappen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 29 Mar 2008, 15:54

Lever werkt (zoals al geschreven) laxerend. Maar, je pup heeft het absoluuuut nodig om goed op te groeien dus je kunt het niet weg laten uit het menu (nodig voor vitamine A en D). Je kunt meerdere kleine porties verdelen en het dan met wat vleesbot geven. Dan blijft de ontlasting bijna altijd wel goed. De meeste honden wennen er overigens aan.
Edelgrijsje
4-sterren

Berichtdoor Edelgrijsje » Za 29 Mar 2008, 19:57

Lizzy schreef:Lever werkt (zoals al geschreven) laxerend. Maar, je pup heeft het absoluuuut nodig om goed op te groeien dus je kunt het niet weg laten uit het menu (nodig voor vitamine A en D). Je kunt meerdere kleine porties verdelen en het dan met wat vleesbot geven. Dan blijft de ontlasting bijna altijd wel goed. De meeste honden wennen er overigens aan.

Oke, ik ga proberen het stukje dan te verdelen over de 2 maaltijden. Nu was de poep niet superdun ofzo, maar het viel wel op :) bedankt!
*Lia*
5-sterren

Berichtdoor *Lia* » Za 29 Mar 2008, 20:33

Angelique schreef:Maar jij geeft grotendeels kvv toch?  Normaal gesproken kun je lever niet zomaar geheel uit je menu schrappen.

Ik zit nu op 3:4 Barf : Kvv
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”