hoe veel/ vaak eendagskuikens

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Deesje
5-sterren

Berichtdoor Deesje » Za 29 Mar 2008, 00:10

vraagje... na wat mislukkingen met het voeren van dieren met vel/haar heb ik nu maar weer eens iets geprobeerd.. eendagskuikentjes (na de pasen moet dat kunnen toch? :p)
En het gaat geweldig.. heerlijk vindt kito het dus dat is een mooie meevaller, misschien kan ik van hieruit verder gaan..

Kito eet 1x per dag of per 2 dagen (afhankelijk van de planning met trainen enzo).. Hij krijgt nu nog af en toe een tussendoortje in de vorm van een pensstaafje (als we getraind hebben). Nu is zo'n eendagskuiken natuurlijk een hap-slik-weggertje en moet ik bij een paar kuikens dus nog vanalles bijgeven om het als maaltijd te geven..
Maar zo'n kuiken bevat wel orgaan, zouden jullie nu eerder veel kuiken in 1 keer voeren of is het geen probleem om regelmatig (evt als tussendoortje) een kuikentje uit te halen???

Wat zouden jullie doen? Ik wil eigenlijk van de (commerciele) pensstaafjes af als tussendoortje..
Eef+doggies
5-sterren

Re: hoe veel/ vaak eendagskuikens

Berichtdoor Eef+doggies » Za 29 Mar 2008, 00:30

Ik zie geen probleem om de kuikens als tussendoortje te geven, zolang het niet te veel wordt (ik denk dan zelf aan 3 / 4 per week). Ik zou de kuikens als ei rekenen. De hoeveelheid organen is verwaarloosbaar.

Als je geen 'commerciele pensstaafjes' meer wilt geven, zou je ook zelf pensstaafjes kunnen drogen. En je kunt bijvoorbeeld ook long, kip etc drogen als beloning.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”