Veel drinken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Veel drinken

Berichtdoor Barfplaats

tigger
4-sterren

Veel drinken

Berichtdoor tigger » Vr 28 Mar 2008, 16:38

Sinds Gingers kleine ingreep van vorige week valt het ons op dat behoorlijk veel drinkt. Voorheen dronk ze niet of nauwelijks uit de drinkbak; nu slobbert ze hem zowat helemaal leeg. Terwijl ze deze week gewoon carnibest krijgt (normaal barf) waar ook veel vocht in zit.
Kan dit nog te wijten zijn aan de narcose?
Truus
5-sterren

Re: Veel drinken

Berichtdoor Truus » Vr 28 Mar 2008, 16:55

Hoi Vivian, ik heb eigenlijk geen idee. Het zou kunnen dat Ginger veel drinkt om de narcose uit het lichaam te krijgen.Dit zou een optie kunnen zijn. Anders zou ik het niet kunnen verklaren.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 28 Mar 2008, 17:03

Vreemd. Misschien inderdaad om afvalstoffen kwijt te raken? Heb je enig idee hoeveel ze drinkt? Want er is nog wel een indicatie van wat nog normaal is en wat niet. 50 ml per kilo lichaamsgewicht is normaal, echter de meeste honden drinken minder. Laten we zeggen dat tot 1 liter voor Ginger nog binnen de norm zou vallen. Drinkt ze meer: dan zou ik naar de DA gaan. Drinkt ze minder: dan zou ik het even aankijken. Misschien een beetje helpen met een ontgiftingskuurtje?
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Vr 28 Mar 2008, 20:52

Heeft ze koorts? :-\
tigger
4-sterren

Berichtdoor tigger » Vr 28 Mar 2008, 22:53

Nee hoor, ze heeft geen koorts oid. Ze voelt zich volgens mij opperbest; een weekje rustig aandoen is erg moeilijk voor een puber.
Een liter per dag haalt ze niet. Kennelijk zal ze voorheen gewoon erg weinig hebben gedronken, dat was nl ook iets wat mij wel opviel. En nu valt het dus weer op dat ze relatief veel drinkt. Zolang het geen liter per dag is, maken we ons geen zorgen ;).
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 29 Mar 2008, 08:02

Volgens mij komt dit door de narcose. Dit had wandor namelijk ook toen hij voor zijn hoektand onder narcose is geweest. Hij dronk veel en plaste enorm veel. We woonden toen nog op een flat en konden beter buiten blijven staan, want hij bleef aan 1 stuk door plassen. De eerste dag was het het ergst, daarna werd het steeds minder. 
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”