kat eet niet goed

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kat eet niet goed

Berichtdoor Barfplaats

Cat
3-sterren

kat eet niet goed

Berichtdoor Cat » Do 27 Mar 2008, 08:24

Onze Jeltje is over het algemeen een gezonde eter en je kunt haar altijd Carnibest lam-mix voorschotelen, ze eet het altijd met bijzonder veel smaak op. Echter, vanaf afgelopen dinsdag is ze aan het miepen met eten. Ze begint wel, maar na een paar voorzichtige hapjes stopt ze en loopt ze ervan weg. Qua gedrag merk ik niets aan haar dat ze zich niet lekker voelt, ze blijft gewoon lekker vrolijk. Ze zeurt ook wel om eten, maar zet je het voor haar neus, dan ruikt ze er even aan en that's it. Woensdagnacht had ze schijnbaar wel wat op, maar dat lag de volgende dag keurig in kotsvorm op de vloer >:(
Ik kan zo niks aan haar bekje ontdekken of ze ergens last of pijn aan heeft. Ze is wel voorzichtig aan aan het verharen. Zou het daarmee te maken kunnen hebben en zijn er meer katteneigenaren die rond deze verhaarperiode slechte eters hebben? Ze komt uit het asiel dus is gesteriliseerd voor een jaar terug.

Wat me trouwens opviel is dat zij stopte met eten toen ik een nieuwe rol Carnibest aansprak. Ik dacht eerst dat die niet goed meer was, maar inmiddels bij een andere rol vertoond ze nog steeds hetzelfde slechte eet-gedrag.
Borke
5-sterren

Re: kat eet niet goed

Berichtdoor Borke » Do 27 Mar 2008, 09:10

Kan ze last hebben van een haarbal?
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 27 Mar 2008, 09:22

als ze hier een haarbal hebben, eten ze ook wat slechter.

ik heb wel gemerkt, en ook andere cb-voerders op een kattenforum, dat ze op een gegeven moment een beetje cb-moe zijn. alsof ze na een tijdje geen zin meer hebben in cb.

een andere smaak voeren kan uitkomst bieden, of een ander kvv (bandit of bibi).
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Do 27 Mar 2008, 09:29

Ik sluit me bij koekje aan: heel vaak zijn ze het ineens zat. Probeer eens stukken vlees of vis of een ander merk voer.
Cat
3-sterren

Berichtdoor Cat » Do 27 Mar 2008, 09:39

Dus het zou idd Carnibest-moeheid kunnen zijn.  Mmm  dat wordt dan weer uitvogelen waar madam dan voor gaat, want ze is erg kieskeurig. Ik dacht eerst maar eens kipfilet aan te bieden vandaag (gekookt want rauw vreet ze dat niet). Daar is ze over het algemeen gek op. Zo kan ik natuurlijk eerst ff checken of zij daadwerkelijk wil eten of dat er echt iets is met bv keel of bek (of idd haarbal).
Cat
3-sterren

Berichtdoor Cat » Do 27 Mar 2008, 11:11

Nou, juffrouw kip heeft net weer een beetje Carnibest op. Had er wat kaas doorheen gedaan....tsss wat een beest. Gelukkig mankeert ze ogenschijnlijk dus niets medisch. Ik vind dat toch altijd een beetje spannend hoor, als een kat een tijdje niet eet.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”