Ziek na frontline?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Ziek na frontline?

Berichtdoor Barfplaats

Cindy de Wolf
5-sterren

Ziek na frontline?

Berichtdoor Cindy de Wolf » Za 22 Mar 2008, 14:14

Ik heb mijn honden afgelopen do behandeld met frontline combo. Nou is Baloe me vanmorgen toch ziek geworden :'( :'( :'( spugen, spugen en nog eens spugen. Alleen maar water en slijm, hele grote plassen. Hij heeft het koud en wil absoluut niet eten. Water gooit hij er ook meteen weer uit. Nu bedacht ik me dat dit mss een reactie zou kunnen zijn op de frontline :-\ in de bijsluiter staat dat het samen moet gaan met nervositeit en dat is niet zo. Iemand tips, suggesties whatever?
tt-tjes
5-sterren

Re: Ziek na frontline?

Berichtdoor tt-tjes » Za 22 Mar 2008, 14:22

Het zou kunnen, maar hebben ze dat dan niet meteen dezelfde dag? Ik heb het 1 keer gehad bij een poedel van mij(ja wel ;)), maar die kon er bij en had er aan gelikt. Hij had dus vergiftigingsverschijnselen, ook spugen en rillen. Ben toen naar de DA gegaan en die heeft hem een spuit er voor gegeven.
Maar dit was wel dezelfde dag dat ik het gegeven had.

Veel sterkte met Baloe.
Boefke

Berichtdoor Boefke » Za 22 Mar 2008, 14:31

Het kan volgens mij zeker van de frontline komen. Ik zou een reinigingskuur geven. Boef heeft eens een heel sterke reactie gehad op stronghold. Toen heb ik hem groene leem gegeven om de zooi zo snel mogelijk weer uit zijn lijf te krijgen.
sam123
3-sterren

Berichtdoor sam123 » Za 22 Mar 2008, 14:31

ik heb het wel gehad met excil tickoff.
ik heb ziggy gelijk in bad gedaan.
en goed gewassen.
hij deed niks meer en was meer apatisch.
ook ging hij overal aan likken.
groetjes sylvia
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Za 22 Mar 2008, 14:42

Cindy de Wolf schreef:Ik heb mijn honden afgelopen do behandeld met frontline combo. Nou is Baloe me vanmorgen toch ziek geworden

onze kat heeft ook een nare reactie gehad van Frontline, maar dit was al snel zichtbaar; een kwartier na toediening...

had je spot-on gebruikt of 'n spuitbus?
Laatst gewijzigd door flin op Za 22 Mar 2008, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Bristloo
1-ster

Berichtdoor Bristloo » Do 27 Mar 2008, 08:50

De reactie komt mij ook bekend voor, ze worden bij mij hyperactief....Ik ben overgegaan op Advantage en een Preventik tekenband in de zomer en nu hebben ze geen bijwerkingen meer. 8)
Bristloo
1-ster

Berichtdoor Bristloo » Vr 04 Apr 2008, 22:44

Zojuist heb ik op een ander forum gelezen dat enkele dierenartsen frontline aan bepaalde rassen (waaronder shelties) niet meer wil geven omdat dit middel hetzelfde gevolg zou hebben als vergif toedienen....
Er zijn enkele honden overleden aan de gevolgen van frontline volgens deze forummensen ??? (door de bijwerkingen)
Verder kunnen schuim op de bek krijgen en wegvallen (....shock)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”