Medicijnen ipv steriliseren tijdens loopsheid. Babs is gesteriliseerd gister!
Moderator: Lizzy
- Barfplaats
- Gesponsord bericht
Medicijnen ipv steriliseren tijdens loopsheid. Babs is gesteriliseerd gister!
Ik zo twijfel over het steriliseren van Babs. Je weer immers niet wat er met haar gedrag en met haar (pluk)vacht gebeurd. Het is niet meer terug te draaien als het eenmaal is gebeurd......
Over 2 weken is de afspraak. Maar ik heb er gewoon slapeloze nachten van...
Wat kan je gebruiken qua homeopathie tijdens en na de loopsheid om de hormonen in "bedwang" te houden. En heeft dit altijd effect?
Over 2 weken is de afspraak. Maar ik heb er gewoon slapeloze nachten van...

Wat kan je gebruiken qua homeopathie tijdens en na de loopsheid om de hormonen in "bedwang" te houden. En heeft dit altijd effect?
Laatst gewijzigd door Boefies op Vr 04 Apr 2008, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Medicijnen ipv steriliseren tijdens loopsheid
Waarom wil je de hormonen "in bedwang" houden? Wat zijn de klachten?
Ze wil dan niet meer eten, wil niet graag uit, is zeer gewillig en wordt agressief naar andere honden terwijl ze dit buiten haar loopsheid absoluut niet is..... 

Ik denk dat je haar dan moet gaan drogeren of zoiets
. Geslachtsdrift werkt naar mijn weten alleen bij reuen.

Dat kun je wel proberen op te lossen met homeoapthie maar dat werkt niet altijd. Bovendien moet je het dan doorgaans elke keer weer geven. Als ze er echt veel last van heeft is sterilisatie toch ook echt een oplossing.
Jet en Babs schreef:Ze wil dan niet meer eten, wil niet graag uit, is zeer gewillig en wordt agressief naar andere honden terwijl ze dit buiten haar loopsheid absoluut niet is.....
Ze is gewoon loops dus

Je zou het kunnen zoeken binnen die middelen die bij vrouwen ook tegen stemmingswisselingen tijdens menstruatie worden gebruikt.
Plukvachten veranderen in de regel niet echt na een castratie.
Angelique schreef:Ze is gewoon loops dus![]()
Nou, zo gewoon vind ik het niet.

Onze vorige honden zijn "compleet" 14 en 15 geworden, dus zonder sterilistatie. Daar merkte je nooit wat aan behalve de vloeing. Dus daarom was ik in principe niet voor sterilisatie.
Maar Babs, een Basset Fauve de Bretagne is gewoon haar zelf niet meer! Een maand erna had ze nog last van haar hormonen. Ze heeft ook hangtietjes, dus misschien is ze ook schijnzwanger geweest. Als ze daar gevoelig voor is ben ik ook weer een klein beetje bang voor de mamatumoren.
Ik vind dat toch zielig als ze zo in de knoei zit met haar "gevoelens".
bloemetje schreef:Ik denk dat je haar dan moet gaan drogeren of zoiets.

Maar ik had al wat gelezen over homeapatie, maar kan dat niet meer terug vinden.
Deze misschien? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 892.0.html
Zoek anders eens op schijndracht.
Zoek anders eens op schijndracht.
Dank je wel. Ik heb even gekeken, dus ga me even goed erin verdiepen.
Nu ben ik ook weer "bang" gemaakt met de kans op incontinentie en blaasonstekingen...
Maar heb weer ergens gelezen dat dat meestal bij grote honden voorkomt..
Maar zijn die symptomen van Babs dan ook tekenen van schijndracht? Ze heeft nooit pluche knuffels e.d. als pups gebombardeert en dat ze daar mee in de weer was...
Nu ben ik ook weer "bang" gemaakt met de kans op incontinentie en blaasonstekingen...

Maar heb weer ergens gelezen dat dat meestal bij grote honden voorkomt..
Maar zijn die symptomen van Babs dan ook tekenen van schijndracht? Ze heeft nooit pluche knuffels e.d. als pups gebombardeert en dat ze daar mee in de weer was...
Laatst gewijzigd door Boefies op Zo 23 Mar 2008, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag is Babs gesteriliseerd. Ze bleek zelfs schijnwanger te zijn ivm een opgezette tepels. Dus ze is in januari loops geweest, had er een maand aan vast nog last van en nu april is ze schijnzwanger en over 2 maanden wordt ze weer loops....
Dus ik ben blij dat ik het heb doorgezet, ze wordt zo lang door haar hormonen beheerst.
Nu is ze heel zielig....
Hopenlijk is ze morgen weer een beetje opgeknapt.
Dus ik ben blij dat ik het heb doorgezet, ze wordt zo lang door haar hormonen beheerst.
Nu is ze heel zielig....
Hopenlijk is ze morgen weer een beetje opgeknapt.
Ik moet trouwens zeggen wat een top kliniek in Naaldwijk zeg! 
Echt ZEER proffesioneel!

Echt ZEER proffesioneel!
beterschap voor Babs

- Charlie Angel
- Moderator
Fijn dat alles goed is gegaan en beterschap voor je meisje. 

Hoe is het met Babs! Zie je nou, het is goed dat je het gedaan hebt. Je zult zien met een week heb je een compleet andere hond 

- Barfplaats
- Gesponsord bericht
Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”