Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#935193
Ik heb een hondje dat zeer slecht vleesbot eet. Zelfs kipkarkassen. Nu las ik dat Smuldier kip uit gemalen kipkarkas bestaat. Zou ik dan ipv 100 gram karkas (ik heb altijd kale) 100 gram Smuldier kip kunnen geven?
Door Minna
#935206
En kippennekken dan? Smul kip kan natuurlijk ook maar het is natuurlijk wel beter als er ook een beetje kauw werk aan zit...of slikken ze de nekken heel door?
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#935211
Minna schreef: En kippennekken dan? Smul kip kan natuurlijk ook maar het is natuurlijk wel beter als er ook een beetje kauw werk aan zit...of slikken ze de nekken heel door?
Nee,  :-[ Rika eet ze gewoon niet.... :-\
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#935245
roksefloks schreef: Ik heb een hondje dat zeer slecht vleesbot eet. Zelfs kipkarkassen. Nu las ik dat Smuldier kip uit gemalen kipkarkas bestaat. Zou ik dan ipv 100 gram karkas (ik heb altijd kale) 100 gram Smuldier kip kunnen geven?
In bijna alle kvv zit gemalen kipkarkas.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#935286
En die mix van herby gemalen kip en eend karkas?

verhouding ca. 70% bot 30% vlees



Of misschien zelf malen met een vleesmolen?
Laatst gewijzigd door *Marga* op do 20 mar 2008, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#935320
Ik had altijd Smuldier Kip (voor de katten) maar een paar maanden geleden vonden ze dat zo vies, het was aardig geel/wit van het vet, dus ik heb het niet meer gekocht.
Voortaan koop ik zelf karkassen die ik dan maal, heb laatst 1 pakje Kip gekocht om het weer eens te proberen maar het ligt nog in de vriezer.
De mix van Herby zou ook een idee zijn, is wel makkelijker dan zelf malen  ;)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#935649
Het is wel een tijd geleden dat ik eens smuldier-kip gekocht heb, maar ik vind het helemaal niets, het rook helemaal niet fris er kwam een soort van "chemisch" luchtje vanaf.

Ik heb ook een vleesmolen aangeschaft om bot te malen, dan weet je wat de kwaliteit van het karkas is.
En nu ik het maal eten ze alle vier ieder soort karkas op en met smaak!!!

Nu heb ik ook de botmixen van Herby besteld, kijken of dat ook gaat bevallen.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#935789
marga1953 schreef: En die mix van herby gemalen kip en eend karkas?

verhouding ca. 70% bot 30% vlees



Of misschien zelf malen met een vleesmolen?
Ik ben inderdaad van plan de botmixen van Herby te gaan bestellen. Maar het duurt nog even voor ons clubje weer een bestelling doet. En ik heb geprobeerd karkassen te malen in een oude gehaktmolen. :-\ Geen succes......ding is in de kliko verdwenen.
Dus tot ik de botmix van Herby heb......smuldier kip.
Door roefus
#935859
roksefloks schreef: Ik ben inderdaad van plan de botmixen van Herby te gaan bestellen. Maar het duurt nog even voor ons clubje weer een bestelling doet. En ik heb geprobeerd karkassen te malen in een oude gehaktmolen. :-\ Geen succes......ding is in de kliko verdwenen.
Dus tot ik de botmix van Herby heb......smuldier kip.
gek is dat ik op die kipvariant zie staan dat het een 10% calcium bevat.
de pens is véél meer, en de hart-  en vlees-variatie zijn vergelijkbaar (ook ongeveer 10% calcium).
Als je dan naar de complete versies van Smuldier kijkt, dan zitten die op de helft qua calcium.
Dus zou je kunnen denken, half kipvariant plus wat vlees is goed (kom je op de helft uit).
Maar ik zou dit zelf toch niet blijvend durven geven.
Werd ik OF kei-hard..voor mijn hondje...en die MOET maar eten...geplette nekkies of karkasjes.
Of ik zou tóch voor de herby-botmix gaan...of compleet.

Maar dat is MIJN idee...en misschien heb ik het wel fout (dat vind ik dus ALTIJD akelig als je zelf samenstelt...en niet precies weet wat erin zit)  :-\
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#935959
roefus schreef: gek is dat ik op die kipvariant zie staan dat het een 10% calcium bevat.
de pens is véél meer, en de hart-  en vlees-variatie zijn vergelijkbaar (ook ongeveer 10% calcium).
Als je dan naar de complete versies van Smuldier kijkt, dan zitten die op de helft qua calcium.
De complete versies zitten op 0,5 % dat is niet de helft, maar ééntwintigste (sprak de juf ;))
Ik wil ook graag de botmixen van Herby, die hebben mijn voorkeur. Het duurt alleen nog even voor ons "clubje" weer bestelt.  :-\
Door flin
#935979
...niet echt wijzer geworden; miss nòg een brief ?

Smuldier kip:

Een enkelvoudige maaltijd die is gemaakt van versgemalen kippenvlees, producten die hierin absoluut niet verwerkt worden zijn b.v. poten, de kop en de grote botten (vanwege splintergevaar).

Samenstelling:
Ruw vet 5.6% Ruw eiwit 20.3% Ruwe as 1.2% Ruwe celstof 1.0%

Indien u nog vragen heeft dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
Paula Van Kerchove
Door Lizzy
#936033
Ik vind dit nou een nadeel van die hele -door een fabrikant gemalen prakkenhandeltjes-

Je weet niet wat er in zit. Of je nou van Smuldier of van Herby koopt: je weet de herkomst niet, je weet niet wat er in zit. Ik persoonlijk geef mijn honden alleen maar dingen die ik herken en waar ik de herkomst van ken. En dus zou ik zelf malen. Een klein vleesmolentje kan prima kippenbotjes aan. Kun je zelf ook nog eens lekker varieren met andere botjes van kleine diertjes.
Door roefus
#936052
roksefloks schreef: De complete versies zitten op 0,5 % dat is niet de helft, maar ééntwintigste (sprak de juf ;))
Ik wil ook graag de botmixen van Herby, die hebben mijn voorkeur. Het duurt alleen nog even voor ons "clubje" weer bestelt.  :-\
Ha, ha, weet wel dat 0,5% het twintigste deel is.
Maar ik bedoelde dat de complete versie op de helft van de kipvariant zat, wat calcium betreft.
Maarrrr...dat klopt helemaal niet, ik heb te snel gekeken.
Bij de enkelvoudige versies staat het in mg. aangegeven en bij de compleetversies in procenten.
Dus is het gewoon niet te vergelijken.  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door