1ste volledige BARF menu van Sjors

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

cheyentic
1-ster

Berichtdoor cheyentic » Do 06 Mar 2008, 14:02

Na een aantal uren puzzelen, pureren en snijden heb ik Sjors zijn eerste BARF menu klaar voor de komende week. Als beginnende BARF-er vroeg ik me af wat jullie ervan vinden, of ik wat vergeten ben oid..  ;)

(Sjors is een erg actieve en jack russel van 4jaar oud die een goed gewicht heeft)

ochtend: dagelijks 54gr spiervlees
              3x per week 100gr groentemix
              4x per week 70gr orgaan
avond: dagelijks 140gr vleesbot.

Groentemix bestaat uit; 300gr andijvie, 250gr brocoli, 250gr tomaten, 250gr peen, 100gr gember en knoflook.
Orgaan bestaat uit kippelever en pens.
spiervlees; rundergehakt of runderlap.
vleesbot; kippenekken of kippebout.

het vleesbot wil ik nog even op kip houden omdat hij dat bot goed aankan als klein hondje zijnde. Ik ben uitgegaan van 4procent van sjors zijn lichaamsgewicht en dan 50 procent vleesbot 20procent spiervlees, 15procent groente en 15procent orgaan.

Brand los  :D
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: 1ste volledige BARF menu van Sjors

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 06 Mar 2008, 16:09

Als begin-menu vind ik dit prima zo. Over een tijd kun je dan wat diersoorten gaan toevoegen voor de nodige afwisseling.
Ik vraag me wel af wat hij met 100g gember en knoflook moet. Een klein beetje gember en af en toe een teentje knoflook is prima maar dit vind ik wel heel erg veel. Gember is behoorlijk heftig spul en geen groente maar een toevoeging. Van veel knoflook kunnen ze bloedarmoede krijgen.
Ik zou dit zelf niet geven. In plaats daarvan zou ik wat andere groentes toevoegen en kleine beetjes gember en knoflook.
Met tomaten moet je ff uitkijken, honden kunnen daar heftig op reageren.

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”