Gezwel bij poes

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Gezwel bij poes

Berichtdoor Barfplaats

Roosje007
2-sterren

Gezwel bij poes

Berichtdoor Roosje007 » Ma 03 Mar 2008, 11:44

Sinds meer dan een maand heb ik bij mijn 5,5 jarige kat (gecastreerde kater) een gezwel bovenaan de linkerpoot vastgesteld (tussen de poot en de buik).  Ik heb het wat opgevolgd en de poes schijnt er geen last van te hebben, wel heb ik de indruk dat ze er soms aan zuigt, vooral wanneer ze haar toilet maakt.  Ik ben mijn poezen volledig aan het overschakelen op KVV.  Nu heb ik er een - op deze site reeds meerdere keren vernoemd - holistisch dierenarts bijgehaald.  Hij zei dat het een goedaardig gezwel is dat ik uiteraard wel moet opvolgen en kan laten wegnemen als de poes er last van zou hebben. Hij heeft veel goede ideeën maar ik was wel stomverbaasd toen hij me zei dat ik mijn katten aan het verkankeren ben door ze uitsluitend vlees (kvv) te geven.  Ik zou slechts een zesde van de voeding rauw vlees (geen bot) mogen geven en de rest moeten hoogwaardige koolhydraten (zilvervliesrijst en dergelijke) en licht gekookte groenten zijn. Hun calcium kunnen ze dan uit de groenten halen. Zijn er hier mensen wiens poes ook al een goedaardig gezwel gehad heeft en die het niet laten wegnemen hebben en waar de poes het nog altijd uitstekend bij doet ? Kan zo een gezwel ook kwaadaardig worden ? Wat denken jullie van zo een dieet ?  Dat lijkt me eventueel nog aanvaardbaar voor een hond maar voor een kat ?
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Gezwel bij poes

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 03 Mar 2008, 11:54

Jemig, wat een ongelofelijke kletskoek  >:( >:( >:( >:( Dat soort mensen zouden ze toch echt moeten verbieden  >:( >:( >:(

Kanker gedijt op koolhydraat dus door koolhydraatarm  of -loos te voeren ontneem je juist een eventuele kanker de voeding. Dat ten eerste.
Ten tweede is koolhydraat mega-slecht voor katten. Ze zijn totaal niet gebouwd op het verteren ervan, het leidt tot nierproblemen, gruis, diabetes, vetzucht en noem maar op.
Ten derde zit er veel te weinig calcium in groente voor de behoefte van katten, nog afgezien van het feit dat het meestal in een vorm is die katten niet kunnen verteren en dus gebruiken.

Ik zou je dringend adviseren om een echte fatsoenlijke en deskundige dierenarts te zoeken. Ga bv naar Tannetje Koning, dan weet je iig dat je te maken hebt met iemand die deskundig is op het gebied van rauwe voeding. Deze flapdrol had mij voor het laatst gezien.
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Ma 03 Mar 2008, 16:10

Roosje007 schreef:  Ik zou slechts een zesde van de voeding rauw vlees (geen bot) mogen geven en de rest moeten hoogwaardige koolhydraten (zilvervliesrijst en dergelijke) en licht gekookte groenten zijn. Hun calcium kunnen ze dan uit de groenten halen.

Oeps... :o

da's 'natuurlijk' ??

vreemd idd dat ze dat in dierentuinen ook aan de oa tijgers geven.... een baaltje rijst over de muur.... ;D ;D
ohw, en de gaarkeuken, die ploetert voort....voor de tijgers.... ::)
*Marga*
5-sterren

Berichtdoor *Marga* » Di 04 Mar 2008, 08:20

Ik zeker een andere dierenarts zoeken,dit is belachelijk :(
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”