Eindelijk aan Barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Eindelijk aan Barf

Berichtdoor Barfplaats

Ellen44
3-sterren

Eindelijk aan Barf

Berichtdoor Ellen44 » Di 19 Feb 2008, 13:35

Hallo allemaal

Na heel lang te hebben geaarzeld ben ik nu eindelijk toch overstag gegaan en zijn 2 van mijn 3 honden echte barfers.
Ik dacht altijd dat het enorm veel werk zou zijn. maar eigenlijk kom ik er nu achter dat ik dat erg leuk vindt.
Mijn vriendin Lil,die al bekend is met barf en ook ook bij jullie geen onbekende is, heeft mij geadviseerd om mijn chihuahua op de barf te zetten daar ze enorm hyperactief was. Na 1 week barf is de hond al een stuk rustiger en dat deed me besluiten om 1 grote hond ook op de barf te zetten omdat deze erg gek is op rauw vlees. Ook dit gaat erg goed, maar mijn 3e hond vind rauw vlees vies en weigert tot nu toe. Ik heb besloten dat ik haar in de loop der tijd laat wennen aan Barf.
Ook heb ik katten...die allemaal brokjes eten....
Ik heb erover nagedacht maar kan ik de katten ook laten barfen?? Hoe laat je de katten hier aan wennen, en wat geef je de katten?? Graag jullie tips.
Ook zou het fijn zijn als jullie een recept van een groentemix kunnen maken...
Ik ben van plan om dit maandelijks vers te maken en dan in te vriezen.
Jullie praten hier op het forum ook over herby...wat is dat???

Nou alvast bedankt....

Groetjes Ellen
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Eindelijk aan Barf

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 19 Feb 2008, 13:37

Zeker kunnen katten barfen! Ik heb hier 5 superbarfers rondhangen  ;D en het zorgt er ook nog voor dat ze zeer waarschijnlijk geen diabetes en/of blaasgruis krijgen, de twee meest voorkomende kattenkwalen tegenwoordig. Dus zeker de moeite waard.
Kijk maar eens in de kattenhoek voor verhalen, tips, menu's etc.

Herby is een leverancier van barfspullen die thuisbezorgt. Te vinden in de Vraag- en aanbodhoek alhier.

Voor menu's voor honden, zie de menu-hoek.
Daar kun je ook tips voor groentemixen vinden. Het principe is simpel: verschillende soorten rauwe groente, voor het lekker evt. gemengd met ei en/of huttenkäse, heel fijn vermalen met een staafmixer oid. Je kunt per keer een mix maken of voor een heleboel maaltijden tegelijk en dan invriezen. Net als bij barf-onderdelen is het goed om verschillende groentes te gebruiken, dus bladgroente, wortelgroente en vruchtgroente.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op Di 19 Feb 2008, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen44
3-sterren

Berichtdoor Ellen44 » Di 19 Feb 2008, 20:26

Hoi Kruimel

Het berichtje was kort maar krachtig... ;D..maar ik heb er enorm veel aan ;) dus heel erg bedankt!

Groetjes Ellen
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”