Chlorella kuur

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Chlorella kuur

Berichtdoor Barfplaats

HannekeKjell
5-sterren

Chlorella kuur

Berichtdoor HannekeKjell » Vr 15 Feb 2008, 21:11

Ik heb laatst bij de Tuinen Chinese Chlorella gekocht.
1 tablet bevat 500 mg Chinese Chlorella.

Nou kan ik hier heel veel terug vinden over Chlorella, maar niet hoeveel je precies moet doseren bij een reinigingskuur. Ik snap dat je het op moet bouwen (en afbouwen?) maar naar
welke hoeveelheid?

Kjell weegt 31 kg (ik wil hem een kuurtje geven omdat hij al een tijdje wat korstjes aan zijn
onderlip heeft die maar niet weg willen gaan, en voorheen gaf ik hem 1x per jaar een groene klei kuur, dat wil ik dit keer met Chlorella proberen).

En Frank en ik willen voortaan ook mee gaan doen met zo'n kuurtje 1 of 2x per jaar.
Bovendien heeft Frank net een peneciline kuur gehad, dus het kan voor hem ook zeker geen kwaad om eens "door te spoelen".

Op de verpakking staat een dosering van 6 tabletten per dag, maar dat is waarschijnlijk een soort onderhoudsdosering?

Wat dat betreft is groene klei wel makkelijker  :-\
Hitam
5-sterren

Re: Chlorella kuur

Berichtdoor Hitam » Za 16 Feb 2008, 09:22

Ik zou voor mensen de dosering die op de verpakking staat aanhouden en voor Kjell ongeveer 1/3 daarvan.
Ik heb geen idee wat er anders is aan Chinese Chlorella? Heb je een latijnse naam?
HannekeKjell
5-sterren

Berichtdoor HannekeKjell » Za 16 Feb 2008, 10:42

Er staat geen latijnse naam op het potje, maar wat er wel op staat is

Chlorella is een eencellige alg en wordt beschouwd als een rijke voedingsbron. Vooral het hoge gehalte chlorofyl (bladgroen) is opvallend. De kwaliteit is vooraf afhankelijk van de hoeveelheid zon en de kwaliteit van het water. Daarom wordt Chlorella voornamelijk gekweekt in gebieden waar de zon meer dan 320 dagen per jaar schijnt. Chlorella ondersteunt het afweersysteem en beschermt het lichaam tegen invloeden van buitenaf, de zogenaamde vrije radicalen.

Dus volgens mij is dat gewoon hetzelfde als wat ik hier allemaal terug kan vinden.

Alleen ik dacht dat je tijdens een reinigingskuur grotere hoeveelheden moest geven dan wanneer je het als `dagelijks voedingssupplement` gebruikt.
Maar dat is dan dus niet het geval.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 16 Feb 2008, 11:00

HannekeKjell schreef:Ik heb laatst bij de Tuinen Chinese Chlorella gekocht.
1 tablet bevat 500 mg Chinese Chlorella.

Nou kan ik hier heel veel terug vinden over Chlorella, maar niet hoeveel je precies moet doseren bij een reinigingskuur. Ik snap dat je het op moet bouwen (en afbouwen?) maar naar
welke hoeveelheid?

Dat komt bij chlorella allemaal niet zo krap. Als je chlorella ziet als een supplement, dan is het allemaal lastiger dan dat je het ziet als een 'superfood'. Begin gewoon met 2 keer per dag 3 tabletten en bouw het rustig op. Ik neem, als ik een kuurtje doe, gerust 2 keer per dag 20 tabletten. Of 30. Of gewoon 2 keer per dag een hand van die pillen (ik tel ze eigenlijk niet eens meer). Lees ook vooral eens dit boek: http://www.chlorellafactor.com/

Kjell weegt 31 kg (ik wil hem een kuurtje geven omdat hij al een tijdje wat korstjes aan zijn
onderlip heeft die maar niet weg willen gaan, en voorheen gaf ik hem 1x per jaar een groene klei kuur, dat wil ik dit keer met Chlorella proberen).

Begin met 2 keer per dag 2 tabletten en bouw dat heel rustig op. Je kunt zelfs 2 keer per dag 10 a 15 tabletten aan hem geven, geen probleem. Nogmaals, dat komt allemaal niet zo krap bij chlorella. 1/3 van 6 tabletten = 2 tabletten en 2 tabletten is, vind ik, echt veel te weinig. Daar merkt je hond niet eens veel van. Dat vind ik zelfs te weinig als onderhoudsdosis.

En Frank en ik willen voortaan ook mee gaan doen met zo'n kuurtje 1 of 2x per jaar.
Bovendien heeft Frank net een peneciline kuur gehad, dus het kan voor hem ook zeker geen kwaad om eens "door te spoelen".

Ja, ook voor hem geldt dus: begin met 2 keer per dag 3 tabletten en bouw het rustig op. Tot hij zich weer lekker en energiek gaat voelen, dan ben je klaar met je kuurtje en kun je terug naar de onderhoudsdosis. Dat verhaal dat er veel eiwit in chlorella zit en je het daarom niet blijven/landurig in moet nemen (dat staat vaak op de bijsluiter) daar klopt echt helemaal niks van. Chlorella alg bevat echt heel veel minder eiwit dan bijv. kip.

Op de verpakking staat een dosering van 6 tabletten per dag, maar dat is waarschijnlijk een soort onderhoudsdosering?

Wat dat betreft is groene klei wel makkelijker :-\

Nee hoor, chlorella is net zo makkelijk als groene leem. Maar men weet in NL gewoon nog erg weinig van chlorella af.... Ik neem zelf als onderhouds dosis een klein handje pillen per dag. Ik denk dat dat ongeveer 8 tot 12 pilletjes is. Ofzo. Maar ik zie chlorelle ook niet meer als supplement maar als gezonde voeding.
HannekeKjell
5-sterren

Berichtdoor HannekeKjell » Ma 18 Feb 2008, 11:02

Bedankt voor de uitgebreidde uitleg!  :-*
Miranda en Pepper
4-sterren

Berichtdoor Miranda en Pepper » Ma 10 Mar 2008, 16:57

Lizzy schreef:Dat komt bij chlorella allemaal niet zo krap. Als je chlorella ziet als een supplement, dan is het allemaal lastiger dan dat je het ziet als een 'superfood'. Begin gewoon met 2 keer per dag 3 tabletten en bouw het rustig op. Ik neem, als ik een kuurtje doe, gerust 2 keer per dag 20 tabletten. Of 30. Of gewoon 2 keer per dag een hand van die pillen (ik tel ze eigenlijk niet eens meer). Lees ook vooral eens dit boek: http://www.chlorellafactor.com/
Begin met 2 keer per dag 2 tabletten en bouw dat heel rustig op. Je kunt zelfs 2 keer per dag 10 a 15 tabletten aan hem geven, geen probleem. Nogmaals, dat komt allemaal niet zo krap bij chlorella. 1/3 van 6 tabletten = 2 tabletten en 2 tabletten is, vind ik, echt veel te weinig. Daar merkt je hond niet eens veel van. Dat vind ik zelfs te weinig als onderhoudsdosis.
Ja, ook voor hem geldt dus: begin met 2 keer per dag 3 tabletten en bouw het rustig op. Tot hij zich weer lekker en energiek gaat voelen, dan ben je klaar met je kuurtje en kun je terug naar de onderhoudsdosis. Dat verhaal dat er veel eiwit in chlorella zit en je het daarom niet blijven/landurig in moet nemen (dat staat vaak op de bijsluiter) daar klopt echt helemaal niks van. Chlorella alg bevat echt heel veel minder eiwit dan bijv. kip.
Nee hoor, chlorella is net zo makkelijk als groene leem. Maar men weet in NL gewoon nog erg weinig van chlorella af.... Ik neem zelf als onderhouds dosis een klein handje pillen per dag. Ik denk dat dat ongeveer 8 tot 12 pilletjes is. Ofzo. Maar ik zie chlorelle ook niet meer als supplement maar als gezonde voeding.

Hoe vaak doen jullie zo'n kuur??
Red_Hunter
5-sterren

Berichtdoor Red_Hunter » Wo 19 Mar 2008, 12:07

Ik heb capsules van de chlorella die poeder bevatten. Die poeder strooi ik dan over het eten, want pillen inbrengen is geen feest bij Ireen.
Ik geef 1 capsule per dag en daar is zijn vacht al veel beter van geworden.
Flynn glimt je tegemoet nu.

Groetjes Trudie
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”