nogmaals chlorella vraagje

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Hanna
2-sterren

Berichtdoor Hanna » Wo 06 Feb 2008, 10:59

Ik zit er over na te denken om chlorella te kopen. Maar via http://www.chlorella-alg.com/ kun je het of in combinatie kopen met Spirulina, of een combi van poeder en pillen.

Wat raden jullie aan? Wat is het verschil tussen Spirulina en chlorella? En kun je dat eerste ook voor de doggies gebruiken? Als je het in poedervorm koopt, krijg je er dan de dosering bij? En hoe doseren jullie het?
Red_Hunter
5-sterren

Re: nogmaals chlorella vraagje

Berichtdoor Red_Hunter » Wo 06 Feb 2008, 12:01

Ik heb zelf chlorella in capsulevorm. Die capsules zijn dan gevuld met poeder, zo kan je niet te veel chlorella geven.
Ik maak die capsules dan open en strooi de poeder over het eten.
Ze vinden het nog lekker ook.

Groetjes Trudie
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Wo 06 Feb 2008, 13:55

Als ik het gebruik (na operaties of AB kuren) dan gebruik ik altijd de poeder (chlorella) en doe dat door de groentemix of bij gebrek daaraan door een klein beetje yoghurt. De honden vinden de smaak ervan heerlijk. Er zit trouwens een handig klein maatschepje bij de bestelling.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 06 Feb 2008, 16:09

Ik bestel zelf altijd chlorella pillen voor mezelf, chlorella poeder voor de honden en voor de kippen en spirulina pillen voor mezelf en daar mogen de honden soms ook van mee snoepen (die pillen eten ze alsof het een lekkernij is. Chlorella trouwens ook).
Hanna
2-sterren

Berichtdoor Hanna » Wo 06 Feb 2008, 17:28

Wat is het verschil tussen chlorella en spirulina? Ik kan alleen vinden wat beide doen... niet wat de verschillen zijn. :)
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Do 07 Feb 2008, 00:04

Hanna schreef:Wat is het verschil tussen chlorella en spirulina? Ik kan alleen vinden wat beide doen... niet wat de verschillen zijn. :)

volgens mij is het het belangrijkste verschil dat spirulina een zoutwateralg is en daardoor wat jodium bevat.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 07 Feb 2008, 07:54

Het verschil tussen Chlorella en Spirulina.
Spirulina is een meercellige alg, spiraalvormige plant die groeit in zout water. Gedroogde poeder van Spirulina lijkt sprekend op Chlorella om zijn karateristieke groene kleur, maar het verschil van vorm kan gemakkelijk herkend worden door middel van een microscoop. Door hogere concertatie van proteinen in de Spirulina had men in eerste instantie meer aandacht voor deze alg, maar Spirulina bevat geen CGF (=Chlorella Groei Factor).

Meer daarover op de site.

Bron: http://www.chlorella-alg.com/
Gittje
3-sterren

Berichtdoor Gittje » Zo 23 Mar 2008, 08:46

Door wat ik op dit forum heb gelezen denk ik eraan om zowel voor mezelf als voor onze oudere hond Max één van beide algen (Chlorella of Spirulina) te geven als natuurlijk voedingssupplement.

Update 01.04.08 : sinds een goeie week geef ik dagelijks én Chlorella én Spirulina, net als Henne zalmolie.  Gezien het voedselsupplementen betreft, zal het vermoedelijk wel een poosje duren voor ik daar enig resultaat van zie.
Laatst gewijzigd door Gittje op Di 01 Apr 2008, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”