Prijs kippennekken??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Prijs kippennekken??

Berichtdoor Barfplaats

Breezer
5-sterren

Prijs kippennekken??

Berichtdoor Breezer » Zo 09 Mei 2004, 23:45

Geduld wordt beloond, ik heb eindelijk een adresje gevonden die mij kippennekken kan leveren. Maaaaaaar dan moet ik wel gelijk 10 kilo afnemen. :-\
De prijs die hij vraagt is €0,95 per kilo. Volgens mij is dit niet zo duur. Maar wat betalen jullie eigenlijk??
De 10 kilo is opzich niet zo´n probleem zou je zeggen, maar ik weet niet of Breezer ze lekker vindt en ze goed verdraagd. Maar nu heb ik weer iemand gevonden waar ik er ff een paar van kan meenemen om te proberen. Hoeveel mag ik er eigenlijk geven om te proberen en te kijken of z´n darmen het wel goed verdragen??
Janet
5-sterren

Re:Prijs kippennekken??

Berichtdoor Janet » Zo 09 Mei 2004, 23:52

Waarom geef je er niet een paar in plaats van z'n 'normale' ontbijt? Heb je de hele dag om te kijken of het goed gaat.

Als Breezer nu ook 'gewoon' kippenvlees verdraagt, dan zou ik me niet al te druk maken over de nekjes.
Breezer
5-sterren

Berichtdoor Breezer » Zo 09 Mei 2004, 23:56

Janet schreef:Waarom geef je er niet een paar in plaats van z'n 'normale' ontbijt? Heb je de hele dag om te kijken of het goed gaat.

Als Breezer nu ook 'gewoon' kippenvlees verdraagt, dan zou ik me niet al te druk maken over de nekjes.

Ik wou ze eigenlijk als tussendoortje geven en dan 1 of 2 proberen. Kippenvlees gaat goed nu, wel gekookt dan en nog niet rauw geprobeert. Maar ik neem aan dat ik de nekjes nog wel ff plat moet slaan voordat ik ze geef. Breezer heeft tot nu toe nog nooit een vers bot gegeten.
Janet
5-sterren

Berichtdoor Janet » Ma 10 Mei 2004, 00:55

Mjah, voor de zekerheid kun je er wel een mep op geven. Het is niet echt noodzakelijk: de werveltjes zijn vrij klein en er zit veel kraakbeen tussen. Of, als hij je handen niet opeet, kun je een nekje vasthouden en hem rustig laten kluiven. Voor een beginnende bot-eter is een nekje een prima begin.

Maar voor je 10 kg ineens gaat halen, kun je misschien beter een stukje rauwe kipfilet (desnoods als je zelf kip eet een stukje bewaren) geven en kijken hoe hij daarop reageert. Als hij dat goed verdraagt, zie ik geen probleem.
Breezer
5-sterren

Berichtdoor Breezer » Ma 10 Mei 2004, 12:04

Bedankt voor de tips!
Marion
5-sterren

Berichtdoor Marion » Ma 10 Mei 2004, 12:41

Je vertelt dat je het kippenvlees nu nog kookt; dan zou ik hem denk ik eerst wennen aan het eten van rauw kippenvlees voordat je aan de kippennekken gaat beginnen. Is hij wel gewend om ander vlees rauw te eten? Anders krijgt hij misschien problemen met het verteren, als je van gekookt vlees meteen overstapt op het eten van rauwe vleesbotten.
Marion
5-sterren

Berichtdoor Marion » Ma 10 Mei 2004, 12:44

ps in Wernhout zit eens slager die kipkarkassen verkoopt voor 35 tot 40 cent per kilo; dit bestaat uit borststukken, ruggen en pootjes. 95 cent per kilo vind ik ook niet erg duur. Wel vervelend dat je zoveel ineens af moet nemen!
Breezer
5-sterren

Berichtdoor Breezer » Ma 10 Mei 2004, 12:49

Marion schreef:Je vertelt dat je het kippenvlees nu nog kookt; dan zou ik hem denk ik eerst wennen aan het eten van rauw kippenvlees voordat je aan de kippennekken gaat beginnen. Is hij wel gewend om ander vlees rauw te eten? Anders krijgt hij misschien problemen met het verteren, als je van gekookt vlees meteen overstapt op het eten van rauwe vleesbotten.

Breezer krijgt nu alle dagen Duck, en 1 a 2 per week iets wat ik zelf in elkaar flans. Voornamelijk is dat vis.
Ollie
5-sterren

Berichtdoor Ollie » Ma 10 Mei 2004, 13:15

Wij betalen 1 euro per kilo voor de kippennekken, en dan moeten we ook 10 kilo in een keer afnemen. Dus 95 cent is niet duur. Ik knip ze gewoon in hapklare brokken, en dat gaat prima.
Boston
1-ster

Berichtdoor Boston » Ma 10 Mei 2004, 18:01

Sommige met een top adres (volgens mij in de buurt van Belgie) halen ze voor 50 cent :o , maar dan moet je net even geluk hebben.

Helaas is dat iets te ver voor mij, dus volgens mij is 0,95 cent niet al te duur, ik haal ze per kilo voor 1 euro bij een islamitische slager.
casangio

Berichtdoor casangio » Di 11 Mei 2004, 08:11

Boston schreef:Sommige met een top adres (volgens mij in de buurt van Belgie) halen ze voor 50 cent :o ,

Hoi,

Klopt bij de kippenwinkel in Lommel 50 ct perkg je kunt kiezen karkassen of gemalen.

groetjes, alma
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Di 11 Mei 2004, 14:25

Dat is helemaal goedkoop!
Moet ik straks toch eens in Belgie gaan zoeken ;)
Nu betaal ik ruim 1 euro.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 11 Mei 2004, 20:13

Marion schreef:ps in Wernhout zit eens slager die kipkarkassen verkoopt voor 35 tot 40 cent per kilo; dit bestaat uit borststukken, ruggen en pootjes. 95 cent per kilo vind ik ook niet erg duur. Wel vervelend dat je zoveel ineens af moet nemen!

Haal er alleen geen kippennekken :o
Marion
5-sterren

Berichtdoor Marion » Di 11 Mei 2004, 20:40

waarom niet???
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Di 11 Mei 2004, 20:53

Marion schreef:ps in Wernhout zit eens slager die kipkarkassen verkoopt voor 35 tot 40 cent per kilo; dit bestaat uit borststukken, ruggen en pootjes. 95 cent per kilo vind ik ook niet erg duur. Wel vervelend dat je zoveel ineens af moet nemen!

Mmmmm een goed adresje en niet ver van ons vandaan!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”