Beau nog steeds niet lekker in zijn vel, woensdag naar de DA

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht
*Natasja*
5-sterren

Beau nog steeds niet lekker in zijn vel, woensdag naar de DA

Berichtdoor *Natasja* » Ma 28 Jan 2008, 18:59

Ik heb net een afspraak gemaakt bij de DA voor a.s. woensdagmiddag voor Beau. Hij zit al een tijd niet lekker in zijn vel, en het duurt me nu te lang. Naast zijn rode lies, waarvoor hij nu voor de 2e keer met een Moon Collar om loopt (alweer anderhalve week, begin januari ook al 2 weken) en wat maar niet beter wordt, is hij in december "opeens" afgevallen. Ik dacht eerst dat het door de kou kwam, het was precies in die paar weken dat het flink koud was, maar ondanks dat hij een tijd meer eten per dag heeft gekregen, blijft hij een ingevallen taille en een duidelijk zichtbare ribbenkast houden. Daarnaast zit hij ook mentaal niet lekker in zijn vel, de laatste weken valt hij weer veel uit naar andere honden, wat hij het laatste half jaar eigenlijk niet meer heeft gedaan.

Verder is hij niet echt ziek, hij eet gewoon, poept normaal, geeft niet over etc. etc. Ik kan er dus niet echt mijn vinger op leggen, maar het zit me gewoon niet lekker. Ik weet ook niet wat ik aan de DA voor onderzoek zou kunnen vragen, wacht maar even af wat hij zegt. Ik zat zelf wel te denken aan bloed prikken  :-\ Heeft iemand nog suggesties?
*Dorothea*
5-sterren

Re: Beau nog steeds niet lekker in zijn vel, woensdag naar de DA

Berichtdoor *Dorothea* » Ma 28 Jan 2008, 19:51

Hè wat een zorgen, Natas. Hopelijk zit Beau weer snel lekker in z´n vel  :-* .
henneke
5-sterren

Berichtdoor henneke » Ma 28 Jan 2008, 21:40

geen idee waar je naar moet laten zoeken ik kan je alleen maar sterkte wensen  :-*
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Ma 28 Jan 2008, 22:02

Ik kan ook niet echt tips geven, misschien ook urine laten onderzoeken?
Veel sterkte woensdag meid, hopelijk wordt je wat wijzer zodat Beau weer gauw lekker in zijn vel zit. :-*
K@rin
5-sterren

Berichtdoor K@rin » Ma 28 Jan 2008, 22:10

is zijn temperatuur wel normaal ?
ik denk ook, dat bloed- en/of urine-onderzoek misschien een eerste poging kan zijn, om ergens achter te komen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 28 Jan 2008, 22:15

Ik zou ook beginnen met bloed en urine en ik zou naar een chiropractor gaan.
*wendy*
5-sterren

Berichtdoor *wendy* » Di 29 Jan 2008, 07:59

Sterkte alvast.
Ik vind het altijd frustrerend als je zelf weet dat er iets niet goed is met je hond, maar de DA dat niet uit kan leggen of die vind niets. Dat heb ik nu met Boy. Hij is (oogt) niet ziek, eet goed, speelt goed en toch weet ik gewoon dat er iets is.
Hij voelt niet goed aan, overal gekke rondingen in zijn lichaam, vage vacht.
Geen tips dus en hopenlijk vind de dierenarts iets simpels, dan weet je in ieder geval wat.
We zullen aan jullie denken woensdag.
Laatst gewijzigd door *wendy* op Di 29 Jan 2008, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Di 29 Jan 2008, 08:02

Wat ik me vannacht afvroeg: zou die rode lies/buik kunnen duiden op een allergische reactie? In december heb ik haas en hert aan het menu toegevoegd, zou het een reactie daarop zijn? Of uit dat zich op een andere wijze?
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Di 29 Jan 2008, 08:20

Lizzy schreef:Ik zou ook beginnen met bloed en urine en ik zou naar een chiropractor gaan.

Ja, de chiropractor houd ik zeker in mijn achterhoofd. Ik wil alleen eerst even eventueel bloed- en urine-onderzoek afwachten.
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Di 29 Jan 2008, 15:23

*Natasja* schreef:Wat ik me vannacht afvroeg: zou die rode lies/buik kunnen duiden op een allergische reactie? In december heb ik haas en hert aan het menu toegevoegd, zou het een reactie daarop zijn? Of uit dat zich op een andere wijze?

Dat zou een allergie kunnen zijn. Is er verder nog iets veranderd? bv nieuw kussen, nieuw tapijt.....
Ik zou eens de haas en hert tijdelijk niet geven en kijken of het beter gaat.
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Wo 30 Jan 2008, 17:42

En hoe is het afgelopen vandaag??
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Wo 30 Jan 2008, 18:57

*Dorothea* schreef:En hoe is het afgelopen vandaag??

Ik ben redelijk gerustgesteld. De DA (een nieuwe, maar zeeeeeer goed in de smaak gevallen) heeft zijn rug uitgebreid gevoeld, aan zijn poten getrokken, in allerlei bochten gewrongen etc., maar Beau gaf geen kik. En Beau, echte kerel als hij is, piept al als hij maar dénkt dat het pijn gaat doen, dus daar zit het hem niet in. Ook in zijn buik kon hij niets vreemds voelen of horen. Bovendien had hij volgens hem meer klachten in de trant van overgeven etc. moeten hebben als er in zijn buik iets niet goed zit.

De DA denkt toch dat het een voedselallergie is (na ander wasmiddel, vloerbedekking etc. uitgesloten te hebben, want daar is niets in veranderd). Hij was zeeeeeeer te spreken over het menu van B&B (van de ene kant vond hij het jammer, want als ik brokken zou voeren, was het makkelijker voor hem, dan kon hij rauwe voeding adviseren  8)). Alleen ontzettend stom van mij, ik heb helemaal niet meer aan dat hertevlees en hazenvlees gedacht, ik was denk ik gewoon compleet stomgeslagen over het feit dat er nu eindelijk een DA in de praktijk is die niet alleen "niet tegen" rauw voeren is, maar zelfs vóór. Hij stelde dus een eliminatiedieet voor, maar ik moet hem nog even terugbellen morgenochtend, want ik denk dat het voorlopig voldoende is om de nieuwe diersoorten van zijn menu te schrappen (of niet?). Daar moet ik hem morgenochtend nog even over bellen. Verder heb ik shampoo meegekregen waar ik hem deze week en volgende week nog een keer mee moet wassen om de huid tot rust te brengen, en Cefaral tabletjes voor 5 dagen.

Wat hij ook nog wel adviseerde, was om, ondanks dat ik er waarschijnlijk niet om stond te springen ("want iemand die zijn honden rauw voert, is naar zijn ervaring erg met de gezondheid van zijn honden bezig en zit meestal niet te wachten op allerlei chemische middelen") beide honden anti-vlooienmiddel te geven. Puur om een vlooienallergie te kunnen uitsluiten.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Wo 30 Jan 2008, 19:13

Ik schrok trouwens wel van zijn gewicht: 26,5 kg. Dat betekent dat hij maar liefst 3,5 kilo is afgevallen. Volgens de DA kan dit wel door de jeuk-klachten komen, dat dit zoveel energie van zijn lichaam vraagt. Dus zolang hij niet meer afvalt dan dit, kijken we het even aan. Misschien dat het vanzelf weer beter wordt als hij van zijn jeuk af is.
Jolly
5-sterren

Berichtdoor Jolly » Wo 30 Jan 2008, 19:15

zo he dat klinkt als een hele goede Da.

Hopelijk gaat het snel beter met Beau.
*wendy*
5-sterren

Berichtdoor *wendy* » Wo 30 Jan 2008, 19:30

Wauw, dat is een verrassing zo'n DA  :D
Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen.
Succes met uitzoeken wat het kan zijn.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”