lams/schaapslong en luchtpijp

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

indi
1-ster

Berichtdoor indi » Di 18 Dec 2007, 13:40

Even een vraagje aan de kenners; ik heb verse lams/schaapslong meegekregen van de islamslager, gratis, hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb een stuk gegeven met de luchtpijp eraan, vond ze wel lekker, maar het is zo "sponzig", de pijp is wel lekker taai.Kan ik dit gewoon geven?Groetjes Indi
danielle1980
5-sterren

Re: lams/schaapslong en luchtpijp

Berichtdoor danielle1980 » Di 18 Dec 2007, 14:22

ja hoor toevallig staat dit vandaag op het menu van mijn honden.
mijn puppies eten dit ook al vanaf week of 5
tigger
4-sterren

Berichtdoor tigger » Di 18 Dec 2007, 14:27

Ginger kreeg gisteren voor het eerst lamslong....ze vond het niet te nassen. Ze spuugde (niet overgeven maar echt uitspugen) het veelvuldig uit; de kamer lag ermee bezaaid ::). Kortom hier geen succes.
hellenbanjerbo
4-sterren

Berichtdoor hellenbanjerbo » Wo 19 Dec 2007, 01:05

ik geef mijn honden heel regelmatig luchtpijp. vooral voor Banjer, zij heeft arthrose , vind ik de chondroïtine in de luchtpijp erg belangrijk. de longen zelf hebben niet zo veel voedingswaarde. ik droog ze in mijn onvolprezen droogmachine tot heerlijke beloningsnoepjes. en dan 'vallen' er wel eens stukjes op de grond. mijn honden vinden het heerlijk, zo wel van rund als van schaap/lam.
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Wo 19 Dec 2007, 06:44

hier krijgen ze ook geregeld een stuk luchtpijp. Long voer ik zelf niet maar gebruik ik alleen om te drogen ;)
dorinekok

Berichtdoor dorinekok » Wo 19 Dec 2007, 12:26

je kunt het dus in ieder geval gewoon geven. Hier krijg ik het ook gratis van de slager en ze lusten het ook graag.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 19 Dec 2007, 12:41

Long kan je gewoon geven, valt onder orgaanvlees. Zelf gebruik ik het alleen om als beloningssnoepjes te drogen. Voordeel van deze snoepies is dat ze weinig voedingswaarde hebben. Luchtpijp vinden ze hier ook erg lekker, als ringen gedroogd zijn het leuke knabbelsnoepjes. Maar dan heb ik liever runderluchtpijp anders zijn de ringetjes zo klein en is er weer de neiging het zo weg te slikken  ::)
indi
1-ster

Berichtdoor indi » Do 20 Dec 2007, 19:20

Nou, ze vond het wel lekker, maar heeft wel diarree gekregen, misschien heb ik toch iets te veel gegeven voor de eerste keer (ong.200 gr.), van iemand op de hondenschool kreeg ik de tip om te mengen de eerste keren met ander vlees en ook bot erbij zodat de vertering beter gaat en ontlasting vaster is.....voor de volgende keer dus, maar dank voor jullie reacties, vandaag gingen de lamsribben er in ieder geval goed in!
...misschien eens zo,n drogmach. op de kop tiikken.......ggroetjes indi
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”