Oudere hond overzetten naar KVV

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Chubby
4-sterren

Berichtdoor Chubby » Di 04 Dec 2007, 12:10

Onze katten krijgen sinds een anderhalve maand BARF. Onze hond (9) krijgt nog seniorenbrok en daarnaast 1 a 2 dagen Rodi, tevens snoept ze hier en daar een beetje mee van wat de katten krijgen..

Nu komt de bodem van de voerton in zicht en ik voel er toch veel voor ook Simba vers te gaan voeren. Te beginnen met KVV. Ik heb bij de dierenwinkel al Duck zien liggen, dus dit wil ik gaan afwisselen met Rodi. Uiteindelijk wil ik meer en meer BARF gaan voeren en de KVV verminderen..

Zijn er bij een oudere hond dingen waar ik specifiek rekening mee moet houden? Ze is niet gevoelig op de darmen, lust vrijwel alles en knaagt graag, waarschijnlijk moeten we ivm arthrose wel glucosamine gaan bijvoeren op korte termijn.
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Oudere hond overzetten naar KVV

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 04 Dec 2007, 13:29

In principe kan een oudere hond (9 is niet oud, zegt Tara van 10  ;D) gewoon hetzelfde eten als altijd, net als een pup. Gewoon kijken hoe ze het erop doet en evt. aanpassen. Hele ouwe honden met slechte gebitten krijgen uiteraard grotere en hardere botten niet meer weg dus dan moet je je botsoorten aanpassen.
Anthraciet
5-sterren

Berichtdoor Anthraciet » Di 04 Dec 2007, 13:45

Ik heb nu sinds een week onze honden overgezet, direct op barf. Onze oudste is nu 12,5 jaar en ik heb hem nog nooit zo enthousiast gezien als sinds hij barf krijgt 8)
Ik ga me haast schuldig voelen dat ik het niet eerder gedaan heb, hij eet nu met zoveel smaak en geniet echt van de maaltijden. Ook doet hij het er prima op en heeft hij nergens last van.

Gewoon doen zou ik zeggen!
(mits hij natuurlijk nergens last van heeft, maar zo te horen is dat niet het geval)
bumper
2-sterren

Berichtdoor bumper » Di 04 Dec 2007, 13:59

Lady was ook al 11.5 toen ik haar overzetten op kvv en barf.Lady was een hele slechte eter maar nu eet ze bijna alles op.Er zijn idd een paar dingetjes die ze niet lekker vindt,maar dat wordt dan wel opgegeten door Bumper,want die eet echt alles.
Sanyo
5-sterren

Berichtdoor Sanyo » Di 04 Dec 2007, 18:26

Jory heb ik destijds met 11,5 jaar overgezet op kvv.
Gewoon ineens.
En hoewel het een hond was met een gevoelig maag/darm stelsel heeft ze er geen problemen mee gehad.
Ze heeft sindsdien elke keer met smaak gegeten, terwijl ze haar brokken nog al eens oversloeg.
Ik heb geprobeerd om haar te laten barfen, maar aangezien het een hond was, voor wie eten haar hele leven geen prioriteit had, wenstte mevrouw geen moeite te doen voor haar eten. (ze is altijd aan de magere kant geweest, en ik had geen zin om een hond op deze leeftijd op te dringen om te gaan barfen door haar te laten vasten als ze haar maaltijd niet wou hebben)
Nou, ja, ook prima toch!
Ze heeft de laatste 2,5 jaar van haar leven in ieder geval wel genoten van haar eten!
roksefloks
4-sterren

Berichtdoor roksefloks » Wo 05 Dec 2007, 07:37

Onze Aram eet nu ongeveer anderhalf jaar rauw. (hij is nu 12 1/2)
Kvv is geen probleem, doet ie het goed op. Ik heb volledig barf geprobeerd (een paar keer), maar hij heeft echt last van botten. :( Daar zijn we dus mee gestopt. Nu op kvv met groente en regelmatig een spiervleesdag gaat het prima. :)
Chubby
4-sterren

Berichtdoor Chubby » Wo 05 Dec 2007, 20:22

De beslissing is hier thuis genomen: Simba gaat over op KVV en BARF zodra de brokken op zijn (weekje ongeveer). Door de week krijgt ze KVV en in de weekenden houden we "knaagdagen"  ;)

Het voelt voor mij werkelijk als doe ik haar tekort met 2 katten die wel volledig BARFen.. Gelukkig staat mijn vriendje helemaal achter deze beslissing!
tiny
5-sterren

Berichtdoor tiny » Do 06 Dec 2007, 15:49

Onze Tessa wordt in juni 9 jaar. Ongeveer een jaar geleden heb ik haar "cold turkey" overgezet van de brok op barf. Ze kreeg van light van Specific (DA) 40 gr. per dag en was nog te zwaar. Liep ook altijd te schooieren en te snaaien. Nu barft ze met 150 gr per dag en is 2,5 kg afgevallen. Ze eet met zoveel meer smaak en staat om 15,30 uur al te wachten op haar avondmaaltijd. Uiteraard hebben we wel wat diarree en zo gehad. Deze kooikertjes hebben toch een wat gevoelig maag-darmstelsel. ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”