Paar vraagjes...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Paar vraagjes...

Berichtdoor Barfplaats

Jojo
5-sterren

Paar vraagjes...

Berichtdoor Jojo » Do 29 Nov 2007, 13:27

Ik heb naast 2 hondjes ook nog 2 poezen, van ruim 7 en 8 jaar. Ze eten geen vers ::) En ja ik weet dat ze door brokjes allerlei kwalen kunnen ontwikkelen maarja ze laten zich niet dwingen he :-\
Maar daar wilde ik dus even wat over weten. Ze zijn beide eigenlijk goed gezond, hebben nooit wat, ik heb ze vanaf hun 4e ofzo trouwens ook niet meer laten enten dus zo lang zijn ze ook al niet meer bij de da geweest. Maar hoe merk je nou of ze blaasgruis of suikerziekte hebben ofzo?! Kattenbak hebben we niet meer binnen omdat ze daar nooit meer op gingen en het liever buiten doen tijdens de muizenjacht (die ze dus ook niet lusten maar gewoon als kadootje voor ons meenemen :-*) Dus over het poep en plasgedrag weet ik al niets. Drinken zie ik ze binnen ook nooit doen, ze hangen wel eens met de kop in de vijver maar zijn zo veel buiten dat ik dat ook niet kan controleren. Zijn er echt nog andere dingen waardoor je weet dat je er even mee langs de da moet?! En op welke leeftijd ontwikkelen die kwaaltjes meestal zo ongeveer?!
Suzan54
4-sterren

Re: Paar vraagjes...

Berichtdoor Suzan54 » Do 29 Nov 2007, 13:50

Zeker bij dieren waar zo weinig zicht op is, is een routine bloedscreening geen slecht idee. Bij katten met betere eetgewoontes  ;) kan je met zo'n screening wel wachten tot ze in aanmerking komen voor de seniorencheck. Die leeftijd varieert van ca. 10 jaar tot ca. 14 jaar dat je een kat een senior kan noemen. Hét grootste voordeel van zo'n check is het tijdig vinden van een beginnend nierfalen, iets wat bij droogvoereters een veelvoorkomend euvel is. Hoe eerder je daarbij bent, hoe eerder je met de Fortekor kunt starten en ik ken meerdere gevallen van katten bij wie het nierfalen helemaal onder controle kwam en dit uiteindelijk niet de reden van overlijden is geworden.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 29 Nov 2007, 15:20

Mee eens. Wat je ook zou kunnen doen is ze stuk voor stuk eens een tijdje binnen houden en het drink- en plasgedrag controleren. Een paar dagen zou voldoende moeten zijn.
Enne ... wat betreft vers eten .... waar een wil is ...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”