Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#867757
Vorige week kwam uit vluchtig urine onderzoek dat Beau een ph-waarde had van 8,5. Wat hoog dus. Er is geen verder onderzoek gedaan naar struviet oid, want er werd ook bloed opgestuurd naar het lab.
Uit die onderzoeken bleek dat er sprake was van lage eiwit waarde, hoge bilirubine waarde, kreatine ook te hoog en lage witte bloedlichaampjes waarde. Op zich kon de DA dit niet verklaren, op dit moment wordt het op de FSF 'gegooid'.

Is de hoge phwaarde niet bezwaarlijk? Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat zijn phwaarde naar beneden gaat?
Door Staftime
#867828
Ik weet niet of het van invloed is op de andere problemen.
Maar je kunt vit C (ascorbinezuur), cranberry en appelazijn aan zijn voeding toevoegen.

Julia had ook een veel te hoge ph van 8.5
Zij krijgt nu elke ochtend 500mg vit C en tien druppels appelazijn.
En elke avond 500mg vit C, tien druppels appelazijn en 1 cranberry-tablet.

Het heeft even geduurd, maar haar ph is gezakt naar 6.5
Door Lizzy
#868494
Vivian schreef: Vorige week kwam uit vluchtig urine onderzoek dat Beau een ph-waarde had van 8,5. Wat hoog dus. Er is geen verder onderzoek gedaan naar struviet oid, want er werd ook bloed opgestuurd naar het lab.
Uit die onderzoeken bleek dat er sprake was van lage eiwit waarde, hoge bilirubine waarde, kreatine ook te hoog en lage witte bloedlichaampjes waarde. Op zich kon de DA dit niet verklaren, op dit moment wordt het op de FSF 'gegooid'.

Is de hoge phwaarde niet bezwaarlijk? Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat zijn phwaarde naar beneden gaat?
Ja, een hoge pH waarde is wel bezwaarlijk helaas. In een hoge pH waarde ontwikkeld zich dus zeer gemakkelijk struviet. Maar het kan een moment-opname zijn hoor. Whoofer heeft een keer een paar dagen een hoge pH waarde gehad (8,5) na het eten van mest. Vraag me niet hoe/waarom, maar toch was het echt zo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door