Darmen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Darmen

Berichtdoor Barfplaats

Willemijn
3-sterren

Darmen

Berichtdoor Willemijn » Do 22 Nov 2007, 12:33

De islamitische slager waar ik veel van mijn barf haal, gaf aan mijn zoon (de koerier van alle barf!) door dat hij ook wel darmen van rund, geit en schaap kan leveren.
Kan ik dit mijn honden en katten voeren? Heb er hier nooit iets over gelezen dus ben wel benieuwd.
tieneke
5-sterren

Re: Darmen

Berichtdoor tieneke » Do 22 Nov 2007, 12:59

Is puur afval waar de hond niets aan heeft,denk ook dat de meeste honden hier hun neus voor ophalen.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 22 Nov 2007, 13:01

ik weet niet of ze het wel eten.

als de poes van mn moeder iets barft (alleen zelfgevangen), laat ze ook zoveel mogelijk darmen liggen. tenzij ze zo klein zijn, dan eet ze dat ook op.

maar bij shaweca kan je wel weer darmen kopen, voornamelijk van grote dieren (koeien, schapen, lammetjes).

ik denk dat de katten het niet eten, en de honden misschien wel. die eten ook vieze dingen als pens enzo. sien de barfer vindt pens bijzonder vies, ze vindt t teveel naar poep ruiken.
lijkt me dat darmen nog meer naar poep ruiken, vooral het achterste gedeelte en de endeldarm.
Boefke

Berichtdoor Boefke » Do 22 Nov 2007, 18:51

Denk dat er weinig tot geen voedingswaarde in zit? Ik heb het hier nog nooit gevoerd.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 22 Nov 2007, 19:00

Ik zou zelf dit soort afval niet aan mijn honden voeren. Hele prooidieren met darmen : perfect. Maar een maaltijd met darm.... Nou, daar heb ik dus echt helemaal niks mee.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 22 Nov 2007, 19:26

Ik zie er ook niks in. Voedingswaarde 0,weinig en als ik mag gokken denk ik dat de gemiddelde hond het laat liggen. :-X
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”