katten met hangbuiken!?!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Barfplaats
Gesponsord bericht

katten met hangbuiken!?!

Berichtdoor Barfplaats

jet
3-sterren

katten met hangbuiken!?!

Berichtdoor jet » Ma 12 Nov 2007, 10:03

Hallo

mijn 3 katten hebben een "zwabberbuikje" ,ik voer ze kvv ze krijgen ongeveer 130 gr per dag per kat.
2 zijn er binnen katten en zjn 1jr en tien mnd.En 1 een buiten kat van 2jr en tien mnd.

is daar iets aan te doen ?volgens mij krijgen ze niet te veel aan eten?

jet
YaYa
5-sterren

Re: katten met hangbuiken!?!

Berichtdoor YaYa » Ma 12 Nov 2007, 10:16

Ik vrees dat het hangbuikje een kwestie van aanleg is. Vaak komt dit na sterilisatie/castratie. Bij mij zijn ze alle 8 "geholpen" en ik heb 3 hangbuikzwijntjes en 5 met een mooie strakke buik. Ze krijgen bij mij cb.
anneke62
4-sterren

Berichtdoor anneke62 » Ma 12 Nov 2007, 10:26

Ik heb ook drie gecastreerde katers, waarvan twee een hangbuik hebben en één prachtig strak in het vel zit. Heeft naar mijn idee ook alles te maken met aanleg en de castratie, het is ook niet zozeer vet, maar vel wat daar zit!
jantjehermien
3-sterren

Berichtdoor jantjehermien » Ma 12 Nov 2007, 10:45

Hier ook 1 van de vijf is een hangbuikje.Maar hij is dan ook een gecastreerde kater van 18 jaar.Verder is ie ook niet te dik. ::)
hermine
3-sterren

Berichtdoor hermine » Ma 12 Nov 2007, 11:13

Tja, volgens mij is daar weinig aan te doen. Mijn kater kreeg een klein hangbuikje na zijn castratie. Hij zit overal strak in zijn vel en beweegt veel; maar dat hangbuikje zal hij blijven houden denk ik. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit een ongecastreerde kat met een hangbuikje heb gezien; tenzij hij te zwaar is natuurlijk.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 12 Nov 2007, 15:15

Hier ook een ongelofelijk hangbuikzwijn  :P Eppo is na de sterilisatie behoorlijk wat dikker geworden; op barf is dat extra spek er weer afgegaan maar het pensje blijft. Als madam hardloopt (hoogst zelden) zie je het buikje heen en weer zwabberen  :P
YaYa
5-sterren

Berichtdoor YaYa » Ma 12 Nov 2007, 15:45

Zie ik hier oook, vooral bij Pearl maar vind het eigenlijk wel heel schattig  ;D
- pien -
5-sterren

Berichtdoor - pien - » Ma 12 Nov 2007, 19:22

Kruimel schreef:Hier ook een ongelofelijk hangbuikzwijn :P Eppo is na de sterilisatie behoorlijk wat dikker geworden; op barf is dat extra spek er weer afgegaan maar het pensje blijft. Als madam hardloopt (hoogst zelden) zie je het buikje heen en weer zwabberen :P

Kippo (zou het aan de naam liggen :P) van ons heeft een ongelofelijke hangbuik, en als we haar achter in de tuin zetten en dan met haar etensbakje op de tafel slaan, komt ze aangezwabberd ;D
Mn dochter had een keer een post-it op haar kont geplakt met "pas op, zwenkt uit" maar verder houden we heel veel van haar hoor :)
jet
3-sterren

Berichtdoor jet » Di 13 Nov 2007, 13:35

gelukkig zijn er nog meer katten met dit "probleem",maar zouden ze er geen last van hebben? Want als ik ze ooit los laat en ze gaan de buurt onveilig maken moeten ze onder het tuin hek kruipen en dan zit de bewuste buik  misschien in de weg! ;)
YaYa
5-sterren

Berichtdoor YaYa » Di 13 Nov 2007, 13:51

Bij die van mij zie ik dat het vooral vel is dat zwabbert en dat is wel plat te vouwen. Verder komt mijn 8-tal niet buiten, ze mogen de tuin in als ik thuis ben en die is helemaal catproof.
cylke
4-sterren

Berichtdoor cylke » Do 22 Nov 2007, 00:40

Hey, blijkbaar is zo'n zwabberbuik normaal  :D Folle zit strak ih vel, behalve die zwabberbuik...
Wendy (boxer gek)
3-sterren

Berichtdoor Wendy (boxer gek) » Zo 25 Nov 2007, 01:15

Hahaha hier ook zo'n zwabber buikje. Ach maar ik vind het wel bij zo'n rooie passen ;)
Maar hij heeft er zelf geen last van hoor met over het hek klimmen, of in bomen etc.
Hahha hij kan er zelfs gewoon konijnen mee vangen 8)
~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Za 29 Dec 2007, 19:21

Hier ook twee zwabberbuiken  :D :D
kittenMila
1-ster

Berichtdoor kittenMila » Zo 30 Dec 2007, 10:41

Mila (4,5 maand) heeft ook al een zwabberbuikje. Ze zit voor de rest ook eeeerg ruim in haar velletje maar is zo gezond als een vis en lijkt er geen last van te hebben. Lisa (3,5 maand) is een heel ander poesje qua bouw en die heeft er (nog) geen last van.
Ben benieuwd hoe ze eruit komen te zien na de sterilisatie  ;)
Mieuw
4-sterren

Berichtdoor Mieuw » Zo 30 Dec 2007, 12:35

pienkeestip schreef:Kippo (zou het aan de naam liggen :P) van ons heeft een ongelofelijke hangbuik, en als we haar achter in de tuin zetten en dan met haar etensbakje op de tafel slaan, komt ze aangezwabberd ;D
Mn dochter had een keer een post-it op haar kont geplakt met "pas op, zwenkt uit" maar verder houden we heel veel van haar hoor :)

;D ;D ;D ;D

Hier verschilt het overigens ook met de hangbuiken hoor. Ik heb een ongecastreerde dame met een hangbuik (wat moet dat worden zodra ze ook gecastreerd is?! :o ) en een gecastreerde kater zonder hangbuik. Ik denk echt dat het met lichaamsbouw en aanleg te maken heeft.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”