Overzetten van brok naar kvv

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Dami
3-sterren

Berichtdoor Dami » Vr 09 Nov 2007, 13:56

Mijn honden staan al bijna een jaar op kvv, maar de poezen nog niet, ik heb het wel geprobeerd, maar ze moeten het niet. Maar nu is het zo dat Scooby een blaasontsteking heeft, zaten heel veel eiwitten en bloed en leuco's in haar urine, ze hebben nog geen kristallen kunnen vinden en gisteren is er ook een rontgen gemaakt van de blaas en er was geen steentje te zien, dus toch een blaasontsteking, ze heeft er nu noroclav 50 mg voor gekregen voor 10 dagen. Maar ik wil ze dus overzetten op vers, allebei, hoe ga ik dit aanpakken, ze eten normaal brokjes en 1 keer per dag blikvoer. En dan zal het ws Bibi of Carnibest worden. Wie heeft er tips?
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Overzetten van brok naar kvv

Berichtdoor Mevroi Kruim » Vr 09 Nov 2007, 14:40

Vaatje geduld aanschaffen  ;) en stevig in je schoenen staan.
Ik heb het zelf destijds via de geleidelijke methode gedaan, dus vers mengen met brokken en dan het brokken-aandeel steeds verminderen. Dat heeft hier gewerkt, al viel het bij de twee jongsten niet mee. Die hebben dan ook regelmatig vol walging het pand verlaten en dus ook niet gegeten. Dat moet je willen/kunnen/durven; ik ben daar niet zo teerhartig in, wie niet eet heeft geen honger. Klaar. Hebben ze ook niks nodig; als ze weer honger hebben krijgen ze weer.

Wat je iig niet moet doen: de hele dag eten laten staan. Hier aten ze ook op brok 2x daags, 10 minuten max, daarna bakjes weg en klaar. Anders hadden de vreetzakken alles opgegeten en waren rollades geworden terwijl de mutsen niks kregen. Ik sta erbij en zorg dat iedereen zijn/haar eigen bakje leegeet, niet meer en niet minder.
Dami
3-sterren

Berichtdoor Dami » Vr 09 Nov 2007, 15:27

Ja ik was er al bang voor, dat ik geduldig moest zijn, zal een lange weg worden. Ze komen hier de hele dag om eten,ze eten nu ongeveer 100 gram brokken en ook nog 200 gram blikvoer, maar dik zijn ze niet, Scooby weegt 3,9 kilo en Simba nog minder, maar ze zijn echt de hele dag buiten. Ik zal maar beginnen met mengen langzaam aan dan...
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Vr 09 Nov 2007, 15:35

je kan ze ook eerst aan de smaak van rauw laten wennen, om het grootste leed wat te verzachten.
geef ze wat tartaar of een kipfilet. smeer er dan cb op, of bij tartaar de cb eronder doen en wat mengen.
Barrak
2-sterren

Berichtdoor Barrak » Vr 09 Nov 2007, 17:41

Ik had eerst ook de hele dag brokjes staan. Om over te stappen op kvv heb ik 's avonds alle brokjes weggegooit, vanaf de volgende dag 2x per dag blikvoer gegeven met een theelepeltje CB er door en elke dag iets meer CB en minder blikvoer. Sagah heeft er zeker een week minder door gegeten en zelfs in het begin maaltijden overgeslagen. Ik vond het niet leuk om te doen maar door haar blaasgruis wist ik dat het voor haar uiteindelijk beter zou zijn. Voor die tijd had ik het ook al wel geprobeerd maar doordat ik de brokjes liet staan was er geen noodzaak om te eten. 
Pas toen ik zelf zoiets had van, ze moet gewoon of ze wil of niet en iets anders krijgt ze niet ging het goed. Alle brokjes in de kliko zodat er ook niets anders te geven was helpt ook. ;D
Dami
3-sterren

Berichtdoor Dami » Vr 09 Nov 2007, 19:56

het enige probleem zijn sommige mensen hier uit de buurt, die voornamelijk Scooby voeren, heel fijn, NOT, voor hetzelfde geldt heb je een kat die blaasgruis heeft of bv suikerziekte en dan geven hun je kat iets wat ie niet mag, dus ik ga maar even de mensen waarschuwen waar ik van weet dat ze Scooby eten geven.
cylke
4-sterren

Berichtdoor cylke » Di 27 Nov 2007, 08:23

ja,zo buren die denken dat je kat anders verhongerd :-X

Folle heb'k in 2dagen aangeleerd om blikvlees te eten (hij wou enkel brokjes) en nu meng ik er carnibest natuur door: begonnen met een mini theelepeltje, maar nu zit ik al aan een forse theelepel en kheb de indruk dat hij het meer en meer verdraagt, dat rauw vlees (heeft het één keer uitgekotst, sindsdien niet meer :))
Ik ben hiermee bezig sinds vorige woensdag.

HART VAN STEEN, en DE AANHOUDER (JIJ DUS ;)) WINT!!!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”