hoeveel rauw bij kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hoeveel rauw bij kvv

Berichtdoor Barfplaats

**Jillaroo**
5-sterren

hoeveel rauw bij kvv

Berichtdoor **Jillaroo** » Ma 29 Okt 2007, 14:20

hallo,

Sinds enige tijd staat mijn reu op de kivo kompleet 400gr per dag.  Hij vind het erg lekker maar nu wil ik hem daarnaast ook rauw geven. Ik heb dit weekend geexperimenteerd met 100gr kivo en 3- 4 kapotgeslagen kippepootjes erbij. Morgen probeer ik hem panharing erbij te geven.

maar mijn vraag is hoeveel vers mag hij eigenlijk hebben, hij weegt 20-21kg. En wat is goed beginnersvlees voor hem. Het si trouwens zeker geen schrokkerd, maar kauwt alles rustig door.
Nynke
5-sterren

Re: hoeveel rauw bij kvv

Berichtdoor Nynke » Ma 29 Okt 2007, 18:19

Ik denk dat de hoeveelheid die hij mag hebben onder andere afhangt van zijn leeftijd, de hoeveelheid beweging die hij krijgt enz. Daar kun je dus geen standaardantwoord op geven. Aan de andere kant, mijn honden wegen gemiddeld 10 kilo en krijgen gemiddeld 250-280 gram Carnivbest op een dag. Als ik dat verdubbel naar jouw hond kom je dus wel op 500-600 gram eten per dag. Ik geef zelf 14 maaltijden per week, daarvan zijn 2 of 3 maaltijden Barf en de rest kvv, in mijn geval Carnibest. Daarom maak ik me niet zo druk over de hoeveelheid Barf die ze krijgen en de percentages. Goede beginnersdingetjes zijn kippennekken en kippenvleugels, karkassen van kip en parelhoen, evt. eendennekken. Veel info vind je in de Barfplaatsbibliotheek hierover. Succes !! 
**Jillaroo**
5-sterren

Berichtdoor **Jillaroo** » Di 30 Okt 2007, 08:50

bedankt voor je reaktie, ik ga meteen de bibliotheek door struinen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 30 Okt 2007, 09:27

[quote="**Jillaroo**"]
hallo,

Sinds enige tijd staat mijn reu op de kivo kompleet 400gr per dag.  Hij vind het erg lekker maar nu wil ik hem daarnaast ook rauw geven. Ik heb dit weekend geexperimenteerd met 100gr kivo en 3- 4 kapotgeslagen kippepootjes erbij. Morgen probeer ik hem panharing erbij te geven.

maar mijn vraag is hoeveel vers mag hij eigenlijk hebben, hij weegt 20-21kg. En wat is goed beginnersvlees voor hem. Het si trouwens zeker geen schrokkerd, maar kauwt alles rustig door.
[/quote]

Een volwassen hond eet gemiddeld ergens tussen de 2% en 7% van het lichaamsgewicht. Waarbij 2% is voor grote en middelgrote honden en 7% is voor ieniemienie hondjes. Jouw hond zal dus per dag een totaal hoeveelheid van ongeveer 2% a 3% van zijn lichaamsgewicht aan voeding nodig hebben. Dat komt dus op een daghoeveelheid van ongeveer 400 gram.

Als je dus normaal 400 gram Kivo geeft en je wil daarnaast andere dingen geven, dan kun je dat in mindering brengen op de hoeveelheid Kivo. Ik zeg maar wat, je geeft 's morgens 200 gram Kivo en dan 's avonds 200 gram andere vers dingen. Of je geeft hem op maandag 400 gram Kivo en op dinsdag 400 gram zelf samengestelde maaltijden.
Caroline A.
3-sterren

Berichtdoor Caroline A. » Di 30 Okt 2007, 10:16

Panharing is wel gerookt dus misschien kun je gewoon een haring geven?
**Jillaroo**
5-sterren

Berichtdoor **Jillaroo** » Di 30 Okt 2007, 12:10

bedankt voor jullie reakties, ik geef hem nu sóchtends 200 gr Kivo en sávonds 100gram kivo en voor de rest rauw. Maar zodra hij wat meer gewend is aan verschillende soorten, wil ik hem inderdaad meer overzetten op rauw. het idee van s'ochtend KVV en s' avonds rauw ligt mij wel.

Ik wandel straks even naar de visboer, kijken wat hij heeft voor hem. En donderdag is er markt en die eindigt tegen 13.00 dus doe ik dan ook even een rondje langs de kramen...
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Di 30 Okt 2007, 18:54

[quote="Caroline A."]
Panharing is wel gerookt dus misschien kun je gewoon een haring geven?
[/quote]

Panharing is rauw. ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”