geen parelhoen en fazant meer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Dian
5-sterren

Berichtdoor Dian » Vr 19 Okt 2007, 17:01

Nu heeft Rakker een paar weken geleden voor het eerst parelhoen en fazant op en dat vrat hij met smaak. Maar nu de laatste keren blieft meneer het absoluut niet meer. Ik dwing er een klein stukje in en dan zie je de staart zakken en draait hij zich om. Ik heb het hem steeds 3 dagen voorgezet, maar vreet dus echt niet..... Denk je het goed te doen. Blijft er op dit moment alleen kip en eend over voor bot. Dat vreet hij met smaak op. Ik baal hier best wel van (ligt aardig wat parelhoen in de vriezer en ook nog een zak fazant). Ik vraag me nu dus af of het gewoon over is of dat hij het over een paar weken wel weer zou lusten????
Laatst gewijzigd door Dian op Vr 19 Okt 2007, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
me and my boys
5-sterren

Re: geen parelhoen en fazant meer

Berichtdoor me and my boys » Vr 19 Okt 2007, 17:10

zou het inderdaad over een paar weken weer eens aanbieden.
komt hier nm ook voor en als ik het dan later geef eten ze het weer wel.
groetjes ellen
tiny
5-sterren

Berichtdoor tiny » Vr 19 Okt 2007, 17:26

Hier wordt parelhoen niet gegeten, fazant weet ik niet. Maar de echte wildsmaak prefereren ze hier zeker niet. :(
henneke
5-sterren

Berichtdoor henneke » Vr 19 Okt 2007, 20:51

Storm heeft geloof ik net zijn periode ik blief geen geit weer achter zich liggen , gewoon over een poosje weer aanbieden  :D
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Vr 19 Okt 2007, 21:48

Borke at nooit konijn, meermalen geprobeerd.
Sofi lust echter wel konijn, dus heb ik het voor haar gekocht: karkassen met kop er aan. De koppen at Borke met lange tanden, karkassen liet hij liggen.
Nu heb ik, weer van Herby, konijnenkoppen gekocht en daar is Borke gek op en dat zijn vast dezelfde soort konijnen...

Wat ik zou proberen is over een paar weken weer geven, maar dan zou ik er iets mee doen:
In kleinere stukken aanbieden en zorgen dat het echt helemaal goed op kamertemperatuur is.
Dian
5-sterren

Berichtdoor Dian » Vr 19 Okt 2007, 22:37

AstridStraver schreef:Wat ik zou proberen is over een paar weken weer geven, maar dan zou ik er iets mee doen:
In kleinere stukken aanbieden en zorgen dat het echt helemaal goed op kamertemperatuur is.

Ik heb nu ook al geprobeerd om het in kleine, hapklare stukken te geven en dat hoeft ie dus (nu) niet. Volgens mij is zijn eten echt wel goed op kamertemperatuur. De avond ervoor gaat het in de koelkast en 's morgens op het aanrecht. Hij krijgt het dan tegen het eind van de middag.

Ik wacht wel een paar weken. Kijken hoe het dan gaat. Sardines zijn ook uit de gratie na weken heerlijk van gegeten te hebben. Af en toe krijg je wat van zo'n verwende sik >:( :-[ :P ;)
tiny
5-sterren

Berichtdoor tiny » Vr 19 Okt 2007, 22:58

;) Maar hij is toch zeker wel lief?? ;D
Dian
5-sterren

Berichtdoor Dian » Za 20 Okt 2007, 09:28

tiny schreef: ;) Maar hij is toch zeker wel lief?? ;D

Hij is de liefste van allemaal :smitten: :smitten: :smitten:
Boefke

Berichtdoor Boefke » Za 20 Okt 2007, 10:54

Bij mij heeft opnieuw aanbieden niet geholpen bij Boef. Tot Radja erbij kwam. Die vreet alles, en zij eet naast Boef en daardoor eet hij nu ook ineens weer alles.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Za 20 Okt 2007, 11:13

Ikijok heeft het met konijn... Eerst at hij het zonder problemen, ineens mot hij het niet meer... Of met hele lange tanden... Ik schrap het even een tijdje van het menu en over een paar weekjes geef ik het opnieuw... Maar, Ikijok lust verder praktisch alles. Ik kan me voorstellen dat je met maar twee botsoorten niet echt blij wordt.... Succes!

Rachel.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”