Patella

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Patella

Berichtdoor Barfplaats

Sher
5-sterren

Patella

Berichtdoor Sher » Ma 15 Okt 2007, 13:06

Vandaag bij de dierenarts geweest met mijn 7 maanden oude pup. Waar de fokster en ik bang voor waren is dus inderdaad waar. Ze heeft een klein beetje luxatie in haar linker poot. De rechter is wel in orde. Nu stelde de fokster voor dat ik haar glucosamine zou geven, om haar te helpen bij de opbouw van haar boten e.d.
Kunnen jullie mij hierover nog tips geven.
De dierenarts vond het niet nodig om iets te doen. Volgens haar kan mijn hondje gewoon alles blijven doen en hoef ik nergens rekening mee te houden.
Lizzy
Moderator

Re: Patella

Berichtdoor Lizzy » Ma 15 Okt 2007, 17:37

In mijn ogen helpt gluco niet bij patella. En bovendien wordt er bij mensenkinderen gesteld dat je ze geen gluco moet geven totdat ze volledig volgroeid zijn. Persoonlijk zou ik dus ook geen gluco durven geven aan een opgroeiende hond.
Deesje
5-sterren

Berichtdoor Deesje » Ma 15 Okt 2007, 19:22

ik zou eerder proberen wat fysiotherapie doet.. hydrotherapie (of gewoon zelf laten zwemmen) en als hij wat ouder is wat oefeningen voor stabiliteit en spierkracht (zandgrond en helling en evt bij een dierfysio stabiliteitsoef)

Je kunt een hond geen oefeningen op 1 been laten doen enzo maar zeker als hij wat ouder is kun je als de klachten niet zo heel heftig zijn kijken of je meer balans in de spieren rond de heup en knie krijgt.. vaak werkt toename van bilspierkracht best goed..
Sher
5-sterren

Berichtdoor Sher » Di 16 Okt 2007, 17:29

Dat klinkt niet zo geweldig, voorlopig ren ik nog niet naar de winkel.
Trainen doen we op het moment door veel te wandelen. Hebben we beiden plezier aan en volgens de dierenarts is dit een heel goed idee.  :P Verder zal ik het gewoon in de gaten blijven houden. Tot nu toe heeft ze er nog nooit last van gehad, dus ik heb alle hoop dat het mee gaat vallen.
Bedankt voor jullie reacties.  :-*
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”