Het gaat niet zo goed met Maily

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

luca
3-sterren

Berichtdoor luca » Zo 25 Apr 2004, 14:17

Zoals eerder vermeld lijdt Maily aan nierinsufficientie ( de creatinine- en fosforwaarden in het bloed zijn te hoog). De dierenarts en cardioloog raadden een nierdieet aan ( brokken Royal Canin Renal Support). Ik weet dat het stom is (eigenlijk is er niets beter dan versvlees) maar ik heb het toch geprobeerd :-[ :-[
Resultaat: ze lust de brokken niet, krijgt er diarree van, om de smaak wat te verbeteren voegde ik er vandaag rijst aan toe. Ze had het nog geen 5 minuten binnen of de hele boel lag buiten in de tuin, onverteerd uiteraard. Ik weet momenteel niet voor hoeveel percent de nieren nog functioneren :'( maar wil het haar ook niet aandoen om de laatste maanden (?) van haar leven tegen haar zin brokken te moeten eten die ze niet lust en waardoor ze zich misschien nog ellendiger voelt. Wat denken jullie hierover? Maily is 13 jaar. Liefs van een verdrietig baasje die alleen maar het beste wil voor haar hond ( net zoals jullie) :'(
luca
3-sterren

Re:Het gaat niet zo goed met Maily

Berichtdoor luca » Zo 25 Apr 2004, 14:25

Ik woon in Belgie, maar wil wel naar Nederland komen om Carnibest in te slaan. Ken iemand het dichtsbijzijnde verkooppunt van Carnibest?
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 25 Apr 2004, 14:32

luca schreef:Ik woon in Belgie, maar wil wel naar Nederland komen om Carnibest in te slaan. Ken iemand het dichtsbijzijnde verkooppunt van Carnibest?

Luca, kijk even op http://www.carnibest.nl
Als Brabant het dichtsbijzijnde verkooppunt voor jou is, dan zijn het de plaatsen: Sprang-Capelle, St Willebrord,
Heeswijk- Dinther en werkendam.
Kijk maar even op de site.
Groetjes Truus.
luca
3-sterren

Berichtdoor luca » Zo 25 Apr 2004, 15:24

Dank je, Truus. Zal het even nakijken
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 25 Apr 2004, 16:06

Wat ongelofelijk triest om te horen dat het niet goed gaat met Maily...... Maar, ik geef je 100% gelijk! Doe die brokken maar weg. Ten eerste zijn ze helemaaaaal niet gezond (ook niet bij nierproblemen) en ten tweede is rauwe/verse voeding altijd beter bij nierproblemen. Ik geloof er heilig in dat zij op verse/rauwe voeding een langer/beter leven beschoren zal zijn.

En, heel triest natuurlijk, maar daar komt inderdaad ook bij dat je haar kwaliteit van leven niet tot een hel hoeft te maken met die droge meuk.....

Veel sterkte hoor.....
Groetjes, Lizzy
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”