kynosyl/organisch silicium

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Ma 01 Okt 2007, 21:39

Op veel fora wordt er vol lof over gesschreven; kynosyl --> organisch silicium. Ik heb een hondje met vlooienallergie: maandenlang kan het goed gaan en ineens is daar dan weer die verschrikkelijke jeuk. Ik lees dus alles over allergie en jeuk met aandacht en ben eens verder gaan zoeken wat betreft dit middel. Wil het best eens proberen maar mijn hondje heeft geen last van zijn gewrichten, glucosamine en msn wil ik dan eigenlijk ook niet onnodig gaan geven, kan dat eigenlijk 'kwaad'?!
Kynosil kost voor 500 ml 35 euro, ik kwam een flesje voor menselijke consumptie tegen, 1 liter voor iets van 28 euro....
http://www.organischsilicium.nl/producten.htm
maaruh... ook daar zit glucosamine in ???
Heeft iemand ervaring met een hond of kat met vlooienallergie en het gebruik van organisch silicium?!
Hitam
5-sterren

Re: kynosyl/organisch silicium

Berichtdoor Hitam » Di 02 Okt 2007, 15:04

Ik ken het alleen als middel voor gewrichten. Dat verklaart de glucosamine.
Op zich zit silicium in allerlei soorten bindweefsel en kan dus ook goed zijn voor de huid.
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Di 02 Okt 2007, 15:48

Hitam schreef:Ik ken het alleen als middel voor gewrichten. Dat verklaart de glucosamine.
Op zich zit silicium in allerlei soorten bindweefsel en kan dus ook goed zijn voor de huid.

En kan glucosamine kwaad als het niet nodig is?! Is dat iets wat wordt opgestapeld in het lichaam of wordt het dan gewoon weer uitgescheiden?!
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Di 02 Okt 2007, 17:27

Nee, volgens mij kan het geen kwaad. Het wordt zeker niet opgestapeld.
Dami
3-sterren

Berichtdoor Dami » Di 02 Okt 2007, 21:05

Jojo schreef:Op veel fora wordt er vol lof over gesschreven; kynosyl --> organisch silicium. Ik heb een hondje met vlooienallergie: maandenlang kan het goed gaan en ineens is daar dan weer die verschrikkelijke jeuk. Ik lees dus alles over allergie en jeuk met aandacht en ben eens verder gaan zoeken wat betreft dit middel. Wil het best eens proberen maar mijn hondje heeft geen last van zijn gewrichten, glucosamine en msn wil ik dan eigenlijk ook niet onnodig gaan geven, kan dat eigenlijk 'kwaad'?!
Kynosil kost voor 500 ml 35 euro, ik kwam een flesje voor menselijke consumptie tegen, 1 liter voor iets van 28 euro....
http://www.organischsilicium.nl/producten.htm
maaruh... ook daar zit glucosamine in ???
Heeft iemand ervaring met een hond of kat met vlooienallergie en het gebruik van organisch silicium?!

Ik ken al een aantal mensen die het gebruiken voor hun hond(engelse bulldoggen en bordeauxdoggen) en voornamelijk voor huidproblemen en die zijn er zeer over te spreken.
Peet
5-sterren

Berichtdoor Peet » Za 27 Okt 2007, 14:02

Hitam schreef:Ik ken het alleen als middel voor gewrichten. Dat verklaart de glucosamine.

Precies, ik gaf Silicea tegen de fistels van Beau.
Werkte goed!
kyara123
1-ster

Berichtdoor kyara123 » Za 27 Okt 2007, 19:50

Is Silicium hetzelfde als Silicea?

Mijn kat krijgt namelijk al een tijdje silicea voor het herstel van haar oog. Mijn Da heeft nooit gezegd dat het ook bij een vlooienallergie werkt. Ik ben er opzich wel beniewd naar, want Kyara heeft ook een vlooienallergie, ze krijgt dan erg veel jeuk en haar kont word helemaal kaal. Ik moet dus erg uitkijken met vlooien.

Ik lees vaak op internet dat silicium te weinig nog in ons voedsel zou zitten, maar het is mij dus opgevallen dat het ook in mijn tandpasta zit, is dit dan hetzelfde?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 27 Okt 2007, 21:52

Ja, dat is hetzelfde. Misschien is deze link interessant: http://www.fonteine.com/silicium.html. Ik weet niet waarom er ook silicium in tandpasta zit.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”