Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pinkeltje
#85961
k heb inmiddels een nieuw adres gevonden waar ze prins versvlees verkopen.ik ga er toch mee door want ze vinden t erg lekker!
ze eten met zn 2en 100gr per dag.
ik heb voor de geintereseerden de analyse erbij gezet:

ruw eiwit 15,9%
ruw vet 25,5%
ruw as 3,2%
ruwe celstof 0,2%
vleesvocht 54,4%
calcium 0,94%
fosfor 0,64%

vit A 6580 IE
vit D3 660 IE
vit E 22 mg
koper 2 mg

het bestaat uit kip,rundvlees,schapenvlees,olien,vetten,granen en groenten
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87374
Geweldig dat ze het zo graag lusen,dat is namelijk het grote euvel bij katten,het willen eten van het voer zonder smaak en geurstoffen
Gebruikersavatar
Door chooky
#102314
Het kan zijn dat ze het te droog vinden. Je kunt proberen om er wat water bij en op te doen en het in folie te wikkelen tijdens het ontdooien. Misschien nog wat heet water erover om het lekker te laten ruiken.
Door Rayis
#106925
sylvia schreef: Geweldig dat ze het zo graag lusen,dat is namelijk het grote euvel bij katten,het willen eten van het voer zonder smaak en geurstoffen
Kan je dat niet zelf wat smaakstoffen toevoegen?
Beter compleet vers met wat smaakstoffen, dan brol met smaakstoffen... Niet?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#107026
Rayis schreef:

Kan je dat niet zelf wat smaakstoffen toevoegen?
Beter compleet vers met wat smaakstoffen, dan brol met smaakstoffen... Niet?
???
ehh ik snap even deze opmerking niet ???

We zijn het hier allemaal wel eens dat versvoer het gezondste eten is wat er is,maar het grote euvel van katten die blik en brok gewend zijn is dat ze vers en barf niet willen eten ,wat je er ook mee uithaalt.
Dus als een kat die fabrieks voer met geur/kleur en smaakstoffen gewend is zo netjes over gaat op vers is dat een felicitatie waard ,omdat de meeste eigenaren vrij lang allerlei kunststukjes moeten uithalen om hun prins of prinsesje aan het verse eten te krijgen, en bij sommige lukt dat nu eenmaal nooit.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 07 jun 2004, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marieke
#110818
Ik heb het bouillontrucje geprobeerd, maar meneer lustte het nog steeds niet. Wat wel werkt is zijn "oude" voer een beetje door het versvlees mengen. Hij eet het helemaal op. Nu ben ik van plan om zijn oude voer steeds meer af te bouwen, zodat hij uiteindelijk alleen nog maar kompleet versvlees eet.
Heb hem ook een kippennek voor geschoteld, maar dat liet hij links liggen (wel aangelikt trouwens.)
Ik had wel meer verwacht van een kat die weleens jonge konijnen heeft gevangen en opgegeten (is ie stiekem toch aan het barfen geslagen ;D )
Gebruikersavatar
Door sylvia
#110822
Gelukkig heb je wel een manier gevonden om het vers erin te krijgen, dus dat gaat wel lukken.
Op dit moment eten mijn katten trouwens een stuk minder dan normaal, door de warmte.
En die kippennekken komen vanzelf.
Zo'n jong konijntje is natuurlijk een andere zaak zeker als je die zelf vangt, dan komt het instinct van opeten er vanzelf bij omhoog
Gebruikersavatar
Door sylvia
#110876
Marieke schreef: Ja, zo'n rond blokje vlees is natuurlijk ook maar saai in vergelijking met een dood beest. ;)
Precies, er is hier ook al eens geopperd om een ééndagskuiken aan een touwtje te binden en zo het prooidier levend na te bootsen dus.................. ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 15 jun 2004, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#110997
sylvia schreef:

Precies, er is hier ook al eens geopperd om een ééndagskuiken aan een touwtje te binden en zo het prooidier levend na te bootsen dus.................. ;D
;D ;D

Wat je ook kan proberen 'm aan de kippennekken te krijgen, sla ze "tot moes" met een hamer..euhmm die nekken he, niet de kat ;D ;)
Tobias van mij vond die nekken best wel ok, beetje aan snuffelen, wat aflikken maar opeten ho maar..toen heb ik er eens een paar flinke klappen met een hamer opgegeven..toen was het ineens eetbaar, langzaam aan ben ik ze steeds minder fijn gaan slaan en nu eet tie ze gewoon zo..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door