wondjes

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

wondjes

Berichtdoor Barfplaats

royenmaika
1-ster

wondjes

Berichtdoor royenmaika » Ma 24 Sep 2007, 18:11

hallo allemaal

Ik heb even een vraagje .
Weten jullie of er middelen te koop zijn ( het liefs homeopatisch) waardoor wondjes van een hond sneller en makkerlijk te genezen zijn ?
het moet wel iets van druppels zijn want zalf heb ik al en dat is vrij lastig omdat we nooit aan een wondje van diesel mogen komen du daarom het liefst iets van druppels wat door zijn eten ofzo kan .
Diesel is vanmiddag aangevallen door een herder zo maar uit het niets wij liepen aan de ene kant van de weg en hun aan de ander kan de herder trok zich los en viel diesel aan gevolg is dat we nu al 2 x vanmiddag bij de dieren arst zijn geweest en dat het hele oor van diesel nu vol zit met nietjes en lijm om alles bij elkaar te houden ook heeft hij nu een mega verband om zijn hoofd omdat de lijm los liet  :(
dus als mensen nu al een id hebben wat ik hem kan geven ...graag vind hem zo zielig nu ookomdat hij vorige week pas is gecastreerd mijn mannetje heeft nu alle elende in 1x      zielig !!

ik hoop dat jullie me kunnen helpen ?!?!?

liefs maika en diesel
Fynn
5-sterren

Re: wondjes

Berichtdoor Fynn » Ma 24 Sep 2007, 20:44

Hoi Maika

Wat vervelend dat Diesel aangevallen is je schrikt je rot als het gebeurd .
Wij hadden het een tijdje terug toevallig was dat ook een herder.
Hij kwam het paadje uit en wij kruisten net datzelfde paadje die herder klapte gelijk op Fynn onze reu die was daardoor zo overdondert dat hij gelijk ging liggen gelukkig geen wondjes.
Ik zou niet weten wat voor druppeltjes je kan geven  maar als je hond in goede conditie is en hij heeft ws antibiotica gekregen  zal het wel genezen.

Groetjes en een dikke knuffel voor Diesel
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Ma 24 Sep 2007, 22:01

Traumeel. Het is een wondermiddel bij alle soorten verwondingen. Werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en wondgenezend.
Sennaruby
5-sterren

Berichtdoor Sennaruby » Di 25 Sep 2007, 09:03

Calendulazalf is ook een goede optie.
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Di 25 Sep 2007, 11:15

Hitam schreef:Traumeel. Het is een wondermiddel bij alle soorten verwondingen. Werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en wondgenezend.

Heb even zitten scroogelen en kom tabletten en gel tegen. Je bedoelt zeker de tabletten aangezien de hond niet aan de wondjes wil laten zitten?
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Di 25 Sep 2007, 14:31

Ja, ik gebruik meestal de tabletten. (heb ik altijd bij me)
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Di 25 Sep 2007, 19:52

keetje schreef:Heb even zitten scroogelen en kom tabletten en gel tegen. Je bedoelt zeker de tabletten aangezien de hond niet aan de wondjes wil laten zitten?

Traumeel is er ook in druppeltjes.
Ik druppel het op een stukje brood, en geef het zo.
De tabletjes moet je volgens de bijsluiter in de mond laten uitèènvallen, lijkt mij nogal lastig bij een hond, maar misschien heeft Hitam hier een antwoord op hoe zij dat doet.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Wo 26 Sep 2007, 09:17

Gewoon ingeven. Maakt niet uit of het in de mond of in de maag uiteen valt, het werkt toch wel.
Ze zijn zoetig en dat gaat gemakkelijker dan de druppels die smaken vies.
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Wo 26 Sep 2007, 09:36

Hitam schreef:Gewoon ingeven. Maakt niet uit of het in de mond of in de maag uiteen valt, het werkt toch wel.
Ze zijn zoetig en dat gaat gemakkelijker dan de druppels die smaken vies.
[/quot

Bedankt voor de tip. :)
royenmaika
1-ster

Berichtdoor royenmaika » Wo 26 Sep 2007, 15:52

dank jullie wel voor de antwoorden !
ik ben inmiddels bij een natuurwinkel geweest omdat ik het graag op natuurbasis wilde hebben en nu heb ik van vsm calendulanspray gekocht en van bach een spray om een beetje te ontspannen omdat ie heel erg onrustig was.
Ben erg blij met de spray's die ik nu heb omdat we het gewoon in elke positie aan kunnen brengen dus ook als ie gewoon staat er handig dus als je niet in de buurt mag komen !

nogmaals bedankt !!
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Zo 07 Okt 2007, 21:13

Ik zweer ook bij Traumeel in dit soort situaties, zowel voor mens als dier :)
Er zit o.a. calendula in.
ik hoorde onlangs dat er ook Traumeel zalf bestaat, ik ken alleen maar de tabletjes.
mcSnurk
5-sterren

Berichtdoor mcSnurk » Ma 08 Okt 2007, 08:53

als hij net is gecastreerd zal hij toch antibiotica of ontstekingsremmers hebben gehad. kun je dit allemaal combineren?
hercujess
1-ster

Berichtdoor hercujess » Zo 11 Nov 2007, 16:01

Ik vind de Groene Leem Wondpasta van de Groene Os of Vetramil Honingzalf erg fijn.
''Lenie...
1-ster

Berichtdoor ''Lenie... » Zo 06 Jan 2008, 21:00

:) Hoi Ben een hele tijd niet op het forum geweest maar heb ook nog een tip voor jullie voor het verzorgen van oa wondjes - tussenteen ontsteking - bijtwondjes - jeuk plekken - ea uitwendigge vlekjes /plekjes.
Het is alleen voor uitwendig gebruik !!......elke dag 1 x op of in smeren en met 2 tot 3 dagen is het wondje o.i.d geheeld.

Ik gebruik het al jaren voor mijn 4 viervoetertjes en ben er nooit meer van af gestapt omdat het zo enorm goed werkt 'plus omdat het een natuur produkt is.

Het heet ''Berkenteer - olie'' en is niet altijd te koop in een dierenspeciaal zaak.

Het is ook te bestellen waardoor je dan veel goedkoper uit bent / de originele Berkenteerolie komt van;

A.P.O.Berkenteer-olie
n'kwaliteitsprodukt van
A.P.O.-Rotterdam
Telefoon : 010-425 89 47

Er is nog een berkenteerolie van een ander merk in de handel maar als dat een tijdje staat zie je dat er allemaal stroperige drap onder in het flesje staat.

Dat is bij de originele Berkenteer olie niet en nooit het geval geweest. :D

lénie
Con
1-ster

Berichtdoor Con » Wo 16 Jul 2008, 13:30

Ik hoorde onlangs ook van Traumeel van de Osteopathe (voor dieren) die bij mij geweest is. Zij hebben er hele goede ervaringen mee.
Er is ook nog het middel MSM maar dat is meer voor operatiepijnen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”