Buiten de datum

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Buiten de datum

Berichtdoor Barfplaats

claudia-77
2-sterren

Buiten de datum

Berichtdoor claudia-77 » Vr 21 Sep 2007, 12:29

Hoeveel dagen mag vlees voor een hond buiten de datum zijn ?
Ik kan namenlijk een deal sluiten met de supermarkt dat a;s het vlees buiten de datum is dat ik het kan krijgen, anders gooien ze het toch maar weg.
MoniqueAppels
5-sterren

Re: Buiten de datum

Berichtdoor MoniqueAppels » Vr 21 Sep 2007, 12:35

claudia-77 schreef:Hoeveel dagen mag vlees voor een hond buiten de datum zijn ?
Ik kan namenlijk een deal sluiten met de supermarkt dat a;s het vlees buiten de datum is dat ik het kan krijgen, anders gooien ze het toch maar weg.

Je kunt het proberen maar ik ben bang dat ze dat niet doen simpelweg omdat ze het wettelijk niet mogen.
claudia-77
2-sterren

Berichtdoor claudia-77 » Vr 21 Sep 2007, 12:38

Ik heb het dan ook niet over een week buiten de datum he, hooguit 1 of 2 dagen en dan gaat het natuurlijk meteen de vriezer in.

De supermakrt slager heb ik al gesproken en als hij wat over heeft dan belt hij me meteen op en kan ik het gratis komen halen  :) en dan kan ik thuis altijd kijken of er wat tussen zit en de rest gooi ik zelf dan wel weg.

Maar zou 1 of 2 dagen uitmaken ?
cylke
4-sterren

Berichtdoor cylke » Vr 21 Sep 2007, 12:44

Klinkt leuk! Ik heb dat ook geprobeerd bij mijn buurtsupermarkte, maar daar "mogen ze dat niet doen vd wet  >:("
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Vr 21 Sep 2007, 12:48

claudia-77 schreef:Ik heb het dan ook niet over een week buiten de datum he, hooguit 1 of 2 dagen en dan gaat het natuurlijk meteen de vriezer in.

De supermakrt slager heb ik al gesproken en als hij wat over heeft dan belt hij me meteen op en kan ik het gratis komen halen  :) en dan kan ik thuis altijd kijken of er wat tussen zit en de rest gooi ik zelf dan wel weg.

Maar zou 1 of 2 dagen uitmaken ?

Nee hoor, dat maakt niet uit. Wel prettig hoor, zo'n dealtje. Ik heb het mijn zwager gevraagd, die chef-slager is bij een supermarkt. Maar die durfde het niet aan, al het "afval-vlees" moet geregistreerd worden en dus kan hij niets via de achterdeur aan mij kwijt.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op Vr 21 Sep 2007, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
roefus

Berichtdoor roefus » Vr 21 Sep 2007, 15:01

claudia-77 schreef:Hoeveel dagen mag vlees voor een hond buiten de datum zijn ?

Dat is een leuke deal  :)
Met beide handen aanpakken  :D
Dat kun je gerust geven hoor, een hond valt heus niet om van een stuk vlees wat 'n dag of 2 over datum is  ;)
Anita*
4-sterren

Berichtdoor Anita* » Vr 21 Sep 2007, 15:04

roefus schreef:Dat is een leuke deal  :)
Met beide handen aanpakken  :D
Dat kun je gerust geven hoor, een hond valt heus niet om van een stuk vlees wat 'n dag of 2 over datum is  ;)

Maar kun je over de datum vlees ook nog gaan invriezen? Want als je een hele hoop krijgt dan kun je het natuurlijk niet zo lang meer bewaren, en om nou alles tegelijk aan je hond te gaan geven, dat zullen we maar niet doen ;)
roefus

Berichtdoor roefus » Vr 21 Sep 2007, 15:08

Anita* schreef:Maar kun je over de datum vlees ook nog gaan invriezen? Want als je een hele hoop krijgt dan kun je het natuurlijk niet zo lang meer bewaren, en om nou alles tegelijk aan je hond te gaan geven, dat zullen we maar niet doen ;)

Nee, maar dat vroor ik dan dus gerust in, voor mijn honden.

Als ik het hier ooit in de super zie liggen, dan is er niets mee aan de hand. Toch wordt het 'n dag later weg gemikt.
Tja, er zit een grens aan, voor menselijke consumptie.
Maar 'n hond kan dat gerust eten (het loopt nog lang niet vanzelf weg  ;)).
En invriezen is ook geen probleem.
Laatst gewijzigd door roefus op Vr 21 Sep 2007, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Red_Hunter
5-sterren

Berichtdoor Red_Hunter » Vr 21 Sep 2007, 15:09

Bij ons in de supermarkt werd er weggegooid op de vervaldatum, dus eigenlijk nog niet over de datum, dus dan kan je het nog gemakkelijk meenemen en invriezen.
Ik heb het een keer eenmalig gekregen, maar wil ook een met de baas gaan praten.

Groetjes Trudie
Anita*
4-sterren

Berichtdoor Anita* » Vr 21 Sep 2007, 15:13

roefus schreef:Nee, maar dat vroor ik dan dus gerust in, voor mijn honden.

Als ik het hier ooit in de super zie liggen, dan is er niets mee aan de hand. Toch wordt het 'n dag later weg gemikt.
Tja, er zit een grens aan, voor menselijke consumptie.
Maar 'n hond kan dat gerust eten (het loopt nog lang niet vanzelf weg  ;)).
En invriezen is ook geen probleem.

Ja ik vraag het ff omdat ik (misschien) ook een dealtje heb met de slager van de super coop, hij zou me nog terugbellen over het hoe of wat hij met het rund en kippe vlees gaat doen, ik hoop het natuurlijk maar we wachten even af.
roefus

Berichtdoor roefus » Vr 21 Sep 2007, 15:20

Anita* schreef:Ja ik vraag het ff omdat ik (misschien) ook een dealtje heb met de slager van de super coop, hij zou me nog terugbellen over het hoe of wat hij met het rund en kippe vlees gaat doen, ik hoop het natuurlijk maar we wachten even af.

Zou best leuk zijn.
En feitelijk...best zonde dat het wordt weggegooid.
Dat denk ik hartstikke vaak als ik het zo zie liggen.
Die beesten zijn dan geslacht om weggemikt te wordne  >:(
Hoop voor je dat je ook een dealtje hebt  :D
claudia-77
2-sterren

Berichtdoor claudia-77 » Vr 21 Sep 2007, 15:48

Hopenlijk heb jij ook een deal Anita.

Bedankt voor de informatie. Het scheelt me gewoon teveel als ik aan gratis vlees kan komen.l
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 21 Sep 2007, 15:52

Volgens mij wordt het niet weggemikt. Het gaat naar de Rendac. En daar maken ze er vleesmeel van. En dat gaat dan weer in de hondenbrok. Dus of jij het nou koopt (als je het voor elkaar krijgt hoor. Als de NL regels goed werken - en dat doen ze niet ;D, dan gaat het niet lukken) en invriest en aan je hond geeft of het gaat naar Rendac waar het in de hondenbrok van de buren terecht komt! Ik zou het lekker geven!
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Vr 21 Sep 2007, 16:24

Ik zou het ook met twee handen aannemen en lekker in de vriezer stoppen. Er is niets mis mee.
Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Vr 21 Sep 2007, 21:09

Met beide handen aanpakken als je zo'n deal kan sluiten, zou willen dat ik dat ook had :-[ en vlees even over de datum kan echt geen kwaad, je kan het ook gewoon invriezen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”