KVV beginner

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

KVV beginner

Berichtdoor Barfplaats

Charly7
1-ster

KVV beginner

Berichtdoor Charly7 » Do 20 Sep 2007, 16:19

Ik moet nog helemaal beginnen met KVV. Af en toe weleens smuldier geprobeerd of gewoon vers vlees, maar was nooit een succes. Ik wil het nu toch een keer echt goed gaan proberen omdat ik van die brokken af wil.

Maar welk voer kan ik dan het beste nemen van KVV? En nog belangrijker.. waar kan ik het kopen?? Smuldier kan gewoon bij de c1000 zag ik. Dingen van Prins die ik zie zijn allemaal voor honden. Carnibest zit wel een verkoper in de buurt bij mij zag ik op internet. Maar dan heb ik nog niet al die andere merken. Want stel dat ze Carnibest niet lusten en een ander merk wel?  En om nu overal een klein beetje te bestellen om wat te testen wordt ook een dure grap.

Waarom heeft de dierenwinkel dit ook niet gewoon eigenlijk? ik woon in Zwolle, dus wanneer iemand een goed adresje weet??

Ohja, en als ik begin aan de KVV moet ik dan nog wel met brokken geven om over te schakelen? Zag ik op de site van Carnibest staan. Maar is het dan niet zo dat de katten gewoon wachten op brokken en het vlees laten staan??

Sorry een hoop vragen, maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen hiermee.
sylvia
5-sterren

Re: KVV beginner

Berichtdoor sylvia » Vr 21 Sep 2007, 07:31

Ik heb nooit met dieren die brokken gewend waren overgewend op vers altijd  gewoon in 1 keer over. Dit is natuurlijk wat anders als het om een dier gaat die heel gevoelig is  en bij katten wil dit ook wel eens problematisch zijn omdat ze erg kieskeurig kunnen zijn. Katten leren als kitten wat eten is en als dit altijd brokjes zijn geweest dan is het voor een gewoontedier als de kat is soms erg moeilijk om dat verse voer als eten te zien.
Misschien kun je contact opnemen met Femke voor de carnibest die woont bij jou in de buurt.
Verder zijn er allerlei verleidingen te verzinnen om de moeilijke gevallen toch te verleiden om vers te gaan eten.
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Vr 21 Sep 2007, 18:36

Bij Jumper in Zwolle kun je in elk geval kennelverpakkingen Energique kopen. Die gaan per 12 kilo, en kosten een euro of 36 ofzo. Zijn schijfjes van 100 gram, mijn katten eten dat altijd als ik op vakantie ben.
Verder zitten er 2 verkooppunten van Carnibest, één in Zwolle Zuid en één aan de Albert Cuypstraat . De woof en mauwshop (in winkelcentrum Diezerpoort) verkocht voorheen ook nog wel wat rauwvlees (Carnibest, Frosti Fit) maar eerlijk gezegd kom ik zelden meer in een dierenwinkel ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”