Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle en indy
#823429
hi ik heb even een vraag
ik heb een witte hond met een paar gele plekken
nu hoor ik dat het jodium of loodgehalte te hoog is
waar zit dat in dan
ik kan er niets over vinden
en heeft iemand misschien een tip
ze is nu 14 weken en aan het verharen misschien is haar puppyvacht wel gelig en haar echte vacht wel wit ik weet het niet

ik barf volledig met 13 kilo hond en 6% lichaamsgewicht
Gebruikersavatar
Door Angelique
#823431
Bedoel je niet het kopergehalte?

Bij een normaal samengesteld barfdieet heb je geen overschot aan koper en/of jodium. Er zijn wel brokken waar vrij veel koper inzit die dan vaak zeer geliefd zijn bij de eigenaren van lichtbruine honden die eigenlijk wat roder of voller van kleur zouden moeten zijn.  Ik zou als ik jou was eerst afwachten wat de nieuwe vacht gaat doen. Daarbij is niet gezegt dat verkleuringen in de vacht bij b.v. de witte herder per definietie door het voer veroorzaakt worden. Witte honden die ooit uit gekleurde honden zijn voorgekomen vertonen wel vaker een soort van "ticking".
Door ~anna~
#823434
De wildkleur die je soms ziet bij de Zwitserse witte herder en de Witte Duitse herder is voor een deel erfelijk.
De bazin van het broertje van mijn witte herder geeft haar witte herders elke dag wat geitenmelk,dit gaf ze ook aan haar vorige honden op advies van een Duitse herder fokker.Volgens haar helpt en ik geef mijn honden ook vaak geitenmelk en het lijkt toch te helpen,ik geef het nu bijna een jaar.
Door Lizzy
#823451
danielle en indy schreef: hi ik heb even een vraag
ik heb een witte hond met een paar gele plekken
nu hoor ik dat het jodium of loodgehalte te hoog is
waar zit dat in dan
ik kan er niets over vinden
en heeft iemand misschien een tip
ze is nu 14 weken en aan het verharen misschien is haar puppyvacht wel gelig en haar echte vacht wel wit ik weet het niet

ik barf volledig met 13 kilo hond en 6% lichaamsgewicht
Natuurlijke bronnen voor koper zijn: orgaanvlees, vis, schaal/schelpdieren, noten en graan. Als je overdreven veel orgaanvlees zou voeren, dan is dat teveel-koper-verhaal in theorie mogelijk. Maar als je 15% a 20% orgaanvlees voert (inclusief pens), dan is dat niet mogelijk. Dan voer je niet teveel orgaan en krijgt je hond dus niet teveel koper binnen.

Jodium versterkt pigment. Misschien in theorie mogelijk dat jouw hond in de witte vacht veel rood/geel/oranje pigment heeft? Voer je veel zeewier/kelp? Als je niet veel zeewier/kelp voert: dan is het ook niet mogelijk dat je hond teveel jodium binnen krijgt.
Door danielle en indy
#823572
ik maak elke zondag een nieuw menu voor haar met 20% orgaan incl pens dus daar kan het niet aan liggen ik zal de geitenmelk proberen. dat ik over moet stappen op cavom hoeft dus niet gelukkig maar het gaat zo goed ze vind het allemaal heerlijk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door