Wat denken jullie?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Wat denken jullie?

Berichtdoor Barfplaats

Malamoods
5-sterren

Wat denken jullie?

Berichtdoor Malamoods » Di 04 Sep 2007, 15:53

Vorige week weer een voorraad vlees geleverd gekregen en alles ziet er weer geweldig uit! Maar, heb toch nog een vraagje... Er zit ook wat wild bij...(o.a. hertenvlees, haaskarkas en struisvogelvlees)... Kan ik dat al gebruiken, of moet dat eerst weer tig dagen in de viezer? Als ik nu nog 2 weken moet wachten met geven, wordt de variatie (met name vleesbot) wel heel magertjes....

Rachel.
Pauline
5-sterren

Re: Wat denken jullie?

Berichtdoor Pauline » Di 04 Sep 2007, 16:07

Om heel eerlijk te zijn heb ik er zelf nooit aan gedacht om het een aantal dagen in de vriezer te bewaren..... :-X Ik heb het altijd direct gevoerd Rachel. ;)
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Di 04 Sep 2007, 16:11

Pauline schreef:Om heel eerlijk te zijn heb ik er zelf nooit aan gedacht om het een aantal dagen in de vriezer te bewaren..... :-X Ik heb het altijd direct gevoerd Rachel. ;)

Nou, J&J maken het tot dusver fantastisch, dus ga ik Ikijok van de week mooi lekker wat hazenkarkas voeren.... Ik was al aardig door mijn vleesbotten voorraad heen, en had alleen nog kip en parelhoen.... Dus daar gaan we weer lekker wat variatie in aanbrengen... Dat wordt weer smullen voor 'm!

Rachel.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Di 04 Sep 2007, 22:20

Ik heb ook hert- en struisvlees en haaskarkas van Herby en laat dat ook niet eerst weken in de vriezer liggen.  ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 05 Sep 2007, 11:09

Kan me niet voorstellen dat struis echt wild is. En zo ja, komt het niet uit NL en is het dus al ingevroren geweest, langere tijd.

En verder staat er inderdaad voor wild een week of 2 a 3 invriezen. Maar ik houd me daar niet aan. Want gut, mijn honden eten wel eens een wild konijnenlijk (en 2 jaar geleden heeft Linga zelf een konijn gevangen en opgevreten en 3 jaar geleden heeft Pinkel een ziek konijn gedood en opgegeten) en daar vallen ze ook niet dood van neer. Ik verwacht dat het zure maagzuur wel korte metten maakt met eventuele parasietjes.
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Wo 05 Sep 2007, 11:15

Didot eet alleen maar "wild": Haas, konijn, kwartel, eend enz.

Als ik het koop is het al diepgevroren, ik laat het eigenlijk nooit langer in de vriezer liggen.
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Wo 05 Sep 2007, 12:33

ook ik vries niet standaard een aantal weken in, als het wild is, stel dat het echt wild is... want niet alles wat je als wild koop is ook echt wild, dan wordt het net als lam en geit gewoon verdeeld, de vriezer in, en wanneer nodig eruit geplukt en aan de honden gegeven, zoals lizzy al schrijft, menig hond vreet een konijntje op die reeds dood is, of te dom of te langzaam of te ziek was om op tijd weg te komen, ook die krijgen nergens last van. Struisvogel wordt hier in nederland gefokt en gehouden, en de struisvogels die je uit Zuid Afrika krijg zijn ook boerderij producten, dus helemaal geen spraken van wild, zeg maar mega grote kippen, die toevallig buiten vrij uitloop hebben ;)
judith1967
5-sterren

Berichtdoor judith1967 » Wo 05 Sep 2007, 18:45

Ook ik heb de Haas,Hert,Struis van Herby,maar vries het ook niet eerst 2 of 3 weken in alvoor ik het geef.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Vr 07 Sep 2007, 17:44

Bedankt voor de reacties! Ik ga het hem gewoon meteen geven!

Rachel.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”