Eendagskuikens

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Eendagskuikens

Berichtdoor Barfplaats

Marian2
1-ster

Eendagskuikens

Berichtdoor Marian2 » Ma 03 Sep 2007, 18:45

Vandaag voor het eerst eendagskuikens gevoerd maar klaarblijkelijk is het eten van veren vervelend,eng of wat dan ook dus het is niet gelukt.
Gisteren heb ik voor het eerst eend(incl. karkas) gegeven en Max at het smaak op terwijl Bente het niet bliefde.Verwende sik;de hondjes in Afrika zouden er een moord voor doen!
Maar goed,zijn hier mensen die tips hebben om ze het toch te laten eten?
Bente heeft de eend zelfs na 1,5 dag bijna vasten niet gegeten :(
*Monique
5-sterren

Re: Eendagskuikens

Berichtdoor *Monique » Ma 03 Sep 2007, 18:55

wilde eend of tamme eend??
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Ma 03 Sep 2007, 19:35

en hoe eten ze andere dingen zoals een kipvleugel ed?

hier gaan de eendagskuikens er ook niet in (wel bij de fretten)
en tamme eend lust ze wel, wilde is jekkie
judith1967
5-sterren

Berichtdoor judith1967 » Ma 03 Sep 2007, 20:53

Eendekarkas heb ik hier weleens gegeven,en dat ging er goed in.

De eendagskuikens,nou mijn pup vindt ze wel lekker,had voor de zekerheid wel 1 x doormidden geknipt.En mijn andere volwassen hond hoeft ze ook niet,maar die heb ik ook gewoon in 2en geknipt en heel goed door het kopvlees gehusselt/gemengd,en de bak ging schoon op. :)
Dus mss een ideetje?
tessa
5-sterren

Berichtdoor tessa » Ma 03 Sep 2007, 21:19

Mijn honden zijn ook niet echt dol op eend terwijl ze verder echt niet moelijk zijn met eten maar ik hoor heel vaak dat honden niet van eend houden. ;)
cylke
4-sterren

Berichtdoor cylke » Di 04 Sep 2007, 11:31

Van het moment dat er te veel vel! aan zit, trekt Chelsey haar snoet op  :-X

Dus, vel openknippen, zodat ze het vlees beter ruikt (denk ik  ???) en dan eet ze het wel op.

Mengen met het vlees zou ik ook voorstellen.
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Di 04 Sep 2007, 22:44

Bantu vorige week voor het eerst een eendagkuiken gegeven, en heeft hem met smaak opgegeten. Maar de rest trekt ook zijn neus ervoor op :-X
Zelfs Didge, onze kliko) vreet ze niet. Ik heb het ook niet meer geprobeerd bij de volwassen honden.
En Vienna at de eendepoten van de markt wel, maar van IC niet. En deze vond ik wel een stuk vetter. Eendenekken eet ze wel goed :)
tiny
5-sterren

Berichtdoor tiny » Wo 05 Sep 2007, 13:47

;D Eend heerlijk hier. Maar dan niet de wilde, ook geen duif of wilde parelhoen of kwarteltjes, dat is jakkie >:(
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Di 26 Feb 2008, 13:10

ik blijf het aanbieden, dus, zet het weg soms gewoon opnieuw invriezen, en dan na een paar dagen opnieuw aanbieden, soms lukt het toch dan willen ze het ineens wel. Sommige dingen lukken nooit, zo willen geen van de dames duif eten, maak niet uit hoe vaak ik het aanbied :P
Huskymeisje
5-sterren

Berichtdoor Huskymeisje » Wo 27 Feb 2008, 21:11

conleeuw schreef:ik blijf het aanbieden, dus, zet het weg soms gewoon opnieuw invriezen, en dan na een paar dagen opnieuw aanbieden, soms lukt het toch dan willen ze het ineens wel. Sommige dingen lukken nooit, zo willen geen van de dames duif eten, maak niet uit hoe vaak ik het aanbied :P

opnieuw invriezen dat mag toch helemaal niet?
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Wo 27 Feb 2008, 21:20

Huskymeisje schreef:opnieuw invriezen dat mag toch helemaal niet?

Een hond kan daar prima tegen hoor, de hond van mijn moeder begraafd weleens botten en eet ze maanden later weer op, dus opnieuw invriezen kan geen kwaad. Honden hebben veel zuurder maagzuur dan mensen en kunnen dus veel meer hebben dan mensen. ;)
Huskymeisje
5-sterren

Berichtdoor Huskymeisje » Wo 27 Feb 2008, 21:36

Laura2004 schreef:Een hond kan daar prima tegen hoor, de hond van mijn moeder begraafd weleens botten en eet ze maanden later weer op, dus opnieuw invriezen kan geen kwaad. Honden hebben veel zuurder maagzuur dan mensen en kunnen dus veel meer hebben dan mensen. ;)

Maar is zo'n bot dan niet bedorven? Oeh ik griezel er bijna van. Zo heb ik laatst ook eens kipkarkas weggegooid. Ik had het uit de vriezer gehaald en ontdooid. Ik doe de zak open en ik vond het stinken. Weg ermee en nog snel verse kip voor de doggies in de winkel gehaald. Had ik dat dan ook gewoon kunnen geven?
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Wo 27 Feb 2008, 21:41

Huskymeisje schreef:Maar is zo'n bot dan niet bedorven? Oeh ik griezel er bijna van. Zo heb ik laatst ook eens kipkarkas weggegooid. Ik had het uit de vriezer gehaald en ontdooid. Ik doe de zak open en ik vond het stinken. Weg ermee en nog snel verse kip voor de doggies in de winkel gehaald. Had ik dat dan ook gewoon kunnen geven?

Zo'n bot is dan zeker bedorven ;D En mijn moeder griezelt er ook van, maar ja, als je een grote tuin hebt houd je dat niet tegen en ze heeft nergens last van, ze is kerngezond. En ze vindt in de bergen ook regelmatig dode bedorven dieren die ze snel naar binnenwerkt (ze is nogal geobsedeerd door eten).
Ik zelf zou de stinkende kip zeker geven, maar als jij je daar niet prettig bij voelt moet je dat niet doen  ;)
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 27 Feb 2008, 21:50

Ik ontdooi ook regelmatig kilo's en vries het teveel weer opnieuw (in porties) in. Geen enkel probleem voor de honden!  ;)
Chubby
4-sterren

Berichtdoor Chubby » Wo 27 Feb 2008, 21:54

Zelfs voor de katten, die toch normaal wat kieskeuriger zijn, hier geen problemen met ruikend vlees hoor. Ik ontdooi en vries porties ook opnieuw in..

De hond eet overigens geen kuikens of muizen. Heb sowieso nog niets geprobeerd bij haar waar nog vacht of veren aanzitten  :-X
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”