voeding kitten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

voeding kitten

Berichtdoor Barfplaats

Liessa
1-ster

voeding kitten

Berichtdoor Liessa » Ma 20 Aug 2007, 11:55

Hallo ik ben Liessa en nieuw op deze site.
Graag had ik een een antwoord op volgende vraag.
We hebben een kitten van ong. 3 maand en dat poesje is stapelgek van yoghourt. Ik geef haar regelmatig ongesuikerde magere yoghourt maar ik weet echt niet goed hoeveel ik zo een diertje van 1, 500 kg mag geven. Als ik de poes haar zin geef dan eet ze toch dagelijks een potje van 125mg.
Misschien heb ik het mis maar ik heb zo het vermoeden dat deze hoeveelheid toch iets teveel is voor haar.Verder krijgt ze normale voeding voor kitten's maar ze is stapel op yoghourt en catmilk.Ze is superactief en haar vacht glinstert enorm. Is het niet zo als ze teveel van die zuivelproducten blijft eten dat dit na verloop van tijd problemen zou kunnen geven?Haar stoelgang is heel normaal en haar eetlust niet te stuiten. Ze heeft al verschillende inentingen gekregen we volgen het schema voor de ontworming heel nauwgezet.
Eet onze poes echt teveel yoghourt of heb ik het mis?
Liessa
Mieuw
4-sterren

Re: voeding kitten

Berichtdoor Mieuw » Ma 20 Aug 2007, 12:50

Hoi Liessa, welkom,

Persoonlijk vind ik 125 gram wel wat veel per dag. Als ze zoveel yoghurt in haar buik heeft zal ze wellicht niet meer zoveel trek hebben in normaal eten, wat op den duur voor problemen gaat zorgen omdat het te eenzijdig is.

Je schrijft dat ze verder normaal kittenvoer eet, maar wat versta je daar onder?
Misschien heb je al ontdekt dat dit forum er voornamelijk op gericht is voor mensen die hun huisdieren (honden, katten, fretten en andere carnivoren) rauw/vers vlees geven.
Mijn kittens krijgen geen speciaal kittenvoer, maar eten vanaf dat ze een weekje of 4 oud zijn al vers vlees. In het begin gemalen en nog wat gemengd met pap, maar later in blokjes gesneden en stukken kuiken, kippennek, vis, etc.
Als je zo'n dieet volgt voor je dier, zou voor een volwassen kat zou plus/minus 110 gram yoghurt PER WEEK voldoende zijn (zie dit topic: index.php/topic,27380.0.html). Nou kunnen kittens wel wat meer krijgen, omdat ze nog in de groei zijn, maar 125 gram per dag lijkt me echt wat veel.
Als je haar wilt verwennen zou je ook eens een stukje vis, een eendagskuiken, wat kipfilet of rosbief kunnen proberen. En misschien bevalt dat wel zo goed, dat je het gaat opbouwen tot het haar volledige dieet word ;)

Ik denk wel dat je je berichtje in de verkeerde afdeling geplaatst hebt. Het was meer tot z'n recht gekomen en ook meer door 'de juiste doelgroep' gelezen als je het bij 'katten en barf' geplaatst had. Maar goed, misschien kan een moderator het nog verhuizen. Dan krijg je hopelijk meer reacties. (misschien kan dan gelijk het boze gezichtje veranderd worden in een vraagteken, alhoewel je dat ook zelf kunt als je op je berichtje klikt en daarna op 'wijzig' (ofzo))

Succes, en als je nog (meer) vragen hebt moet je niet schromen die te plaatsen.
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Ma 20 Aug 2007, 19:56

hoi Liessa,

Ik vind 125 gram joghurt ook vrij veel voor een kat. Ik zou hooguit een eetlepel per dag doen, gewoon voor de lekker.  Helaas is wat een kat lekker vindt niet altijd goed voor ze (als ik mijn katten hun zin laat eten ze iedere dag een blik tonijn, maar da's ook niet gezond).

Verder kun je je kat misschien verwennen met een kippennekje of een stukje hart ofzo, daar zijn ze vaak gek op. Mijn katten zijn ook dol op geitenvlees. Hiervoor geldt wel: alles rauw! Lees maar eens rond op Barfplaats  ;)

Groetjes Femke
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”