Stukjes bot spugen na eten kippennek

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Ellen Els en Nina
3-sterren

Berichtdoor Ellen Els en Nina » Ma 20 Aug 2007, 10:48

Misschien een rare vraag, maar ik zit met het volgende: Nina krijgt paar dagen per week kvv en een paar dagen barf. Ze lust alles, kauwt goed, nergens problemen mee. Van kippennek tot konijnenpoot en zalmkop.
Maar het valt me op dat steeds als ze 's avonds kippennek heeft gegeten ze tegen de ochtend wat moet spugen en dat er dan kleine stukjes bot (herkenbaar als werveltjes) uit komen. Ze is er niet ziek van of, maar dat verteert dus niet volledig. Terwijl ze goed kauwt. En bij het "grovere" werk zoals konijnenpoot, lamsrib etc komt dat niet voor. Ik heb ook al eens geprobeerd om bij de kippennek wat kvv te geven, maar dat maakt niks uit.
Kan/zal ik het verschijnsel gewoon voor lief nemen, of kan ik beter geen kippennek meer geven?
Lizzy
Moderator

Re: Stukjes bot spugen na eten kippennek

Berichtdoor Lizzy » Ma 20 Aug 2007, 18:00

Ik hoor dit wel vaker. En ik zie dit ook wel eens bij Pinkel. Ik maak me er niet druk om. Het is gewoon een reactie van het lichaam dat zegt "onverteerbaar, huppakee, der uit met die handel". Soms gaat het met de ontlasting mee. En soms niet.
Ellen Els en Nina
3-sterren

Berichtdoor Ellen Els en Nina » Ma 20 Aug 2007, 19:04

Bedankt voor je antwoord Lizzy.
Ik had al zo'n vermoeden, kijkend naar Nina's reactie. Maar nu weet ik het zeker.
Netty
5-sterren

Berichtdoor Netty » Di 21 Aug 2007, 02:36

even een klap met een hamer op de wervels geven, zijn ze al kapot als ze naar binnen komen, misschien wordt het dan wel verteerd
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Di 21 Aug 2007, 07:12

hier wordt ook wel eens de dag na een grote bot maaltijd (zeg maar een beetje harde dikke botten) de onverteerde botten eruit gegooid. Ik zie het niet als ziek, ik zie het als een opruim actie van de lichaam, zo iets van, hup hier kunnen wij niets mee, er uit!!! ;)
bas rouge
5-sterren

Berichtdoor bas rouge » Di 21 Aug 2007, 10:43

Barousse moest vanmorgen ook even naar buiten om wat onverteerbare werveltjes van de eendennekken van gisteravond er uit te gooien.
Het gebeurt zelden maar als het gebeurt zijn het idd. werveltjes van kipnek of eendnek.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”