Jeuk, beugeltje, wat geven?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Nathalie.
2-sterren

Berichtdoor Nathalie. » Wo 15 Aug 2007, 19:45

Endjarrow (duitse herder van bijna 6 maanden) heeft sinds ongeveer 2 weken heel erg jeuk. Het begon op de vacht maar nu is het ook onder zijn oksels/liezen. Ook heeft hij wat rood om de ogen heen. Hij krabt en bijt regelmatig vrij heftig. Nu heeft hij ook sinds vandaag elastieken om zijn boven tanden (van hoektand naar kies). Dit is nodig om zijn hoektanden iets naar achter te trekken zodat hij daarna onder een beugeltje kan krijgen omdat zijn onder hoektanden in zijn gehemelte steken. Hij mag nu alleen gepureerd eten hebben omdat dat elastiek er zo af ligt. Probleem is zijn jeuk. Hij krijgt nu mementeel prikjes tegen mijten maar de da heeft ook het idee dat het aan de voeding ligt. Endjarrow eet al vanaf dat hij hier is kvv met een beetje barf. Voornamelijk carnibest natuur afgewisseld met wat andere merken. De da adviseerde om alleen rundvlees te geven met aardappel en dan steeds iets toevoegen. Nou vind ik het idee prima maar ik zie de aardappels al helemaal niet zitten en alleen rundvlees ook niet. Hij zit toch nog heel erg in zijn groeifase. Zelf samenstellen zou best een optie zijn maar alles moet echt helemaal fijn zijn en dat krijg ik met bot niet voor elkaar. Zou carnibest eend/rijst een optie zijn?
~Joke~
5-sterren

Re: Jeuk, beugeltje, wat geven?

Berichtdoor ~Joke~ » Wo 15 Aug 2007, 20:59

Als hij mijt heeft ligt de jeuk volgens mij aan de mijt niet aan de voeding. Wat voor prikjes krijgt hij tegen de mijt?

Als jouw da aan een voedselallergie denkt is rund zeker geen goed idee dan zou ik de CB eend geven als ik jou was.
Nathalie.
2-sterren

Berichtdoor Nathalie. » Do 16 Aug 2007, 15:10

Bedankt, heb eend en rijst besteld.Hoop vanavond al wat te krijgen. Wat er precies in de spuitjes zit weet ik niet maar het is tegen mijten ( we zijn in Duistland met hem onder behandeling).
Omdat hij vanwege zijn beugeltje alleen maar heel zacht eten mag hebben zou ik hem dan af en toe een gekookt stukje wortel/boontje mogen geven of kan dat ook voor een allergische reaktie zorgen?
~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Do 16 Aug 2007, 16:01

Dat kan volgens mij geen kwaad. Je kunt het gewoon met de staafmixer fijn maken
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Do 16 Aug 2007, 16:18

Ik vind carnibest eend/rijst een goed idee. Misschien daarnaast Puur Huid geven tegen de jeuk.

Zijn de 'prikjes' bedoelt tegen de mijt of tegen de jeuk van de mijt?
Nathalie.
2-sterren

Berichtdoor Nathalie. » Do 16 Aug 2007, 18:12

De prikjes zijn tegen de mijt. Puur huid kan ik ook wel gaan proberen.
Nu hij de kap om heeft is het helemaal zielig. Heeft hij jeuk en kan hij er niet goed bij.
Ik heb net gehoord dat ik vanavond alvast wat eend/rijst krijg. De rest komt dan maandag.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”