Littekenweefsel

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Littekenweefsel

Berichtdoor Barfplaats

Pajtás
2-sterren

Littekenweefsel

Berichtdoor Pajtás » Za 11 Aug 2007, 10:04

Een tijdje geleden heeft onze jongste vizsla Pajtás een flinke jaap opgelopen in haar linkerpoot(zie eventueel: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 446.0.html )
Omdat ze van de week begon te trekken met dezelfde poot , hebben we er de DA naar laten kijken( we moesten er toch heen voor de entingen, dus waarom niet  ;) ). Op de plek waar de krammen hebben gezeten is littekenweefsel onstaan, je voelt inderdaad een verharding onder de huid. Waarschijnlijk dat dit de oorzaak is. Nu heb ik op DursyDog gekeken voor producten tegen littekenweefsel en er staan er verschillende( http://www.paardendrogist.nl/index.asp ). Heeft iemand van jullie ervaring met één van deze producten of/en hebben jullie nog andere tips voor me.

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes Monique
Boefke

Re: Littekenweefsel

Berichtdoor Boefke » Za 11 Aug 2007, 10:25

Hoi, ik heb geen ervaring met de producten, maar wat je kunt proberen is het littekenweefsel dagelijks goed masseren. Met je vingers erop, duwen en goed de huid en aanhechting los masseren. Niet te hard, het moet geen pijn doen, maar ook niet te zacht want dan gebeurt er niks.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 11 Aug 2007, 10:31

Ik masseer littekens heel lang (vanaf de dag dat je er zalf op kunt smeren) in met calendula.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Za 11 Aug 2007, 10:31

Littekencreme van de Groene Os werkt wel goed. Verder heb ik geen ervaring met andere dingen.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Za 11 Aug 2007, 13:03

Ik vind calendula ook heel goed werken bij inmasseren.
Pajtás
2-sterren

Berichtdoor Pajtás » Za 11 Aug 2007, 13:15

Bedankt voor de reacties!
Calendula heb ik altijd in huis, ik zal het littekenweefsel een paar keer per dag ermee inmasseren. Thanks!  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”